Vielä tuossa ihan muutamia aikoja sitten, minä naurahtelin äidillisen omahyväisesti (kuura)partaani, ihmisten valitellessa ilmojen hyytävyyttä, pakkasta ja viimaa ja sen sellaista. Ajattelin että pukeutukaa ihmiset kunnolla niin ulkona ei palele.

Joopa joo. Olen tämän viikonlopun aikana todennut, ettei nk. normaali-ihmisellä vaan ole sellaisia vaatekertoja, etteikö ulkona paleltuisi lähes kuoliaaksi. Ja jos nyt joku pyytää minua määrittelemään mikä on normaali-ihminen, niin siriuslaiset tulevat ampumaan tälläistä henkilöä jäätyneillä vaahtokarkkipalleroilla ensi yönä johonkin aikaan. Olen varoittanut !

Niin, minulla nyt ei satu olemaan hikeä eristäviä alusvaatekerrastoja, sen päälle puettavia välivaatekerrastoja ja niiden päälle puettavia kuorivaatekerroksia. Mullon vaan ihan tavallisia vaatteita. Niin että perun ajatukseni ja äidilliset partaannauramiset ja pysyttelen sisätiloissa.

Ainoa huono puoli tässä sisätiloissa pysyttelemisessä on, ettei minulla ole tälläisen ilmaston sisätilakerrosvaatteitakaan. Mut ei se mitään.

Elma-setä lähtee huomenna Barcelonaan ties kuinka pitkäksi aikaa. Hitto että välillä inhoan sen duunia. Miksei se vois tehdä vain jotain siistejä toimistohommia arkisin kello 8-16? No ehkä siksi, että emme varmaan olisi jaksaneet katsoa toistemme naamoja melkein koko ikäämme, jos näin olisi. Mut silti olen juuri tällä hetkellä valmis manaamaan 3G- kännykät sun muut värkit maata kiertävälle radalle. Vieläpä kun kyseiset vermeet yhdistettynä setäelmaan on jotenkin kaukaa haettu yhdistelmä, mutta ei ne sitten näköjään ole.

Noh, ei auta itku markkinoilla, eikä varsinkaan kolmannen sukupuolen kännykkämarkkinoilla.