Voe helevettiläinen että olenkin taas wanha. Tänään sen taas oikein tutaa ropassaan, kuinka wanha olenkin! Ikäloppu! Tuokaa rollaattoreja, inkontinenssisuojia ja tekohampaiden puhdistusvälineitä!

No tämä kaikki yllämainittu wanhuudentunnelma johtuu siitä, että se tyttö, jota eilen rallikuskasin pitkin kuutos- seiska- ja moottoriteitä, välillä eksyksissä ja välillä en- on tänään täynnä ikää! Hänestä tuli tänään täysi-ikäinen! Mulla on nyt kaksi täysi-ikäistä lasta! Olen wanha! Mummo! Ikäloppu! Kriisi!

Kriisin tästä tekee se, että siinä samalla kun kakarat kasvaa kuin rairuoho, täysi-ikäistyvät (aikuisia ne ei onneksi kuitenkaan ole!! eivät ole!! koska mä sanon!!) niin minä senkun nuorrun. Kohta jokellan ja konttaan ja sokellan, nyt on vielä kuitenkin menossa tämä villi kohellusvaihe ja räyhäkkä riemakkuus koska jalka on terve.

Mihin nämäkin 18 vuotta humpsahtivat? Sehän oli vielä eilen kun haikailin, että voikun sais olla rauhassa, voikun voikun voikun. Ja nyt kun nämä kaikki voikunnit on toteutuneet, niin haikailen että voikun täällä on hiljaista ja rauhallista ja missäs ne kaikki on. Kraah.

Mutta sellainen hyvä huomio kuitenkin tällekin päivälle! Mulla ei ole vieläkään, vaikka virallista kesälomaani on kestänyt nyt noin neljä tuntia (lasken tämän siitä, mihin aikaan yleensä sorvaamoon menen silloin kun menen) niin en pode vieläkään kesälomastressiä! Mikä mua oikein vaivaa? Ai niin - olen seesteinen wanhus. Ei wanhukset ressaa.

Ensimmäisen kesälomapäiväni kunniaksi olen tässä aamusella harjoittanut lempitointani. Kyllähän te sen tiedätte, mitä se on. Jos ette millään arvaa, niin vihjaan: tämä on välinelaji. Siihen liittyy sellainen möykkäävä pallo, jonka sisällä on pussi, johon menee putkea pitkin ei-toivottavasti-kovin elollisia koiria, jotka on rotumerkki on pöly. Sitten siihen liittyy sellaisia erivärisiä kankaahkontyyppisiä läpäreitä, joilla hinkataan erinäisiä pintoja tarmokkaasti, kunhan niihin ensin on ensin ruiskittu sellaisesta muovipullosta jotain ainetta. Siihen liittyy myös mustia jätesäkkejä, joihin en kätke kuitenkaan mitään pölykoiraruumispoloja, vaan kaikkea muuta irtainta roinaa, kuten tyhjiä kahvipaketteja, karkkipusseja, talouspaperitolloja (hitsi miten daijuja nykyajan talouspaperit ovatkaan, ihan tolloja) jne.

Tulin vain väliaika-kriiseilemään tänne. Olen wanha!

Onneksi sentään jalkabeibeni voi hyvin ja yhteiselomme sujuu hetki hetkeltä paremmin. Välillä vaan huomaan että hinaan sitä mukanani 90 asteen kulmassa ihan vanhasta tottumuksesta. Ei tälläset wanhat tädit niin nopeasti mihinkään muutoksiin sovellu..

Se on moro. Mukavaa maanantaita kaikille :)