En oo koskaan oikein hokannut, että mitä sanonta "luterilainen työmoraali" tarkoittaa? Onko luterialaiset jotenkin moraalisempia sorvaajia kuin esmes hindut?

Oli miten oli, mulla on kertakaikkisen luterilainen, ortodoksinen, katolilainen.. yms.. työmoraali, koska olen iltaisin kotona aina kipeä, flunssa kalvaa, lihaksissa lyijyä, pärskintää, kurkku.. no kyllä te tiedätte millainen on flunssa. Ja aamuisin kun herään olen aivan terve- ei siis perimmäistäkään syytä jäädä himaan. Päivä menee sorvatessa ihan okei, kotimatka menee kirjan parissa ihan okei, tosin ärsytyskynnys on siinä vaiheessa sen verran kohonnut, että tekisi mieli tappaa kaikki metrossa kailottavat kännykkäänhuutajat ja teinipissikset.

Sit kun astun kotikynnyksen yli niin PADAM- täys tauti päällä. Lihaksissa lyijyä, pärskintää.. ja niin veto veks kun olla voi, eikä minulla ole ikinä veto veks. Tai siis paljoo ikinä.

Eilen olin tietokoneella ja pesukone oli noin parin metrin päässä minusta. Tyttärein pyysi, että josko laittaisin pesukoneesta pyykit kuivuriin kun se on valmis. Piti messengerin kautta hälyyttää perheenjäseniä hoitamaan pyykin yksinkertainen siirto koneesta toiseen, kun en vaan jaksanut. Hoh hoi. Ikävää olla tälläinen multi-uskonnollinen moralisti!

Muuten ei kyllä olekaan mitään jännittävää juoruttavaa. Paitsi että elän hyvin kummallisessa periferiassa. Eilinen potkupallo-ottelu, se joku hieno, näytettiin isolta screeniltä jossain metroaseman ulostuloaukon tietämillä! Ilmatteeks!

Kostoksi siitä, että olen vain vapaa-aikoinani kipeä, menen hakemaan kahvia ja kurssiruokia tuolta salaa. Älkää kertoko kelleen. Kiitos!

Mukavaa torstaita kaikille. Onpas muuten mennyt kiitolaukkaa tää viikko!!