Moi,

joissain blogeissa oli joskus tuossa taannoin sellainen teema, että "kysykää mitä vain- minä (siis kunkin bloginpitäjä) vastaan".

Minä oon niin tyhmä, että minä en voi pitää tuollaista palvelua täällä lainkaan. Mutta hätä keinot keksii! Perustin vastauspalvelun- eli minä kysyn, vastatkaa te jos tiedätte! Kätevää.

1. Sanotaan, että sohvaperunalle riittää puolikin tuntia liikuntaa päivässä.

Kysymys: Pitääkö tämän puolen tunnin liikunnan tapahtua yhtäjaksoisesti, vai riittääkö jos liikkuu päivässä esim. tietsikalta vessaan yhteensä viis minuuttia. Sohvalta jääkaapille liikuntaa yht. 5 min. Nojatuolista tupakalle pihalle yht. 5 min.? Näistäkin kolmesta em. toiminnasta on kertynyt jo 15 min. liikuntaa, eli puolet päivän tarpeesta! Mutta meneekö se näin?

Jos menee, niin mähän liikun päivittäin yli sohvaperunasuositusten. Koska käyn esim. jääkaapilla saletisti niin usein, että taivallusta sohvalle kertyy päivässä varppina enemmän kuin viisi minuuttia. Siis yhteensä.  

2. Miksi tästä maailmasta on empatiakyky niin kovin kadonnut? Sitten jos sitä on, niin pitää tarkkaan harkita, miten sitä osoittaa. Koska muuten voi saada helposti juonittelija-jeesustelija-kukkahattutäti-hyväntekijä-perseennuolija- teeskentelijä-leiman. Jos nyt esimerkiksi vaikka toi yks minä yritän auttaa jotakuta, niin johan joku jossain kuiskii, että "Elma yrittää pelastaa taas koko maailman". Yleensä em. tyypit ovat niitä, jotka eivät eväänsä lotkauta toisten murheille.

Miksi on näin? Jatkanko "kaikki pitää tehdä itse, jopa pelastaa maailma" ja "pelastakaa edes maailma"- projektejani muista piittaamatta?

Tässä nyt alkuun kaksi aika erityyppistä kysymystä. Jos joku teistä tietää vastauksen molempiin tai toiseen niin antaa kuulua!

Ongelma: töissä ei kuulu kuin RadioNova tällä hetkellä, ja voi vitjat se on huono. (edelleen samat lässyttävät juontajat ja edelleenkään se joku ei tiedä miten kellot seisautetaan).

Ei mul nyt muuta. Moi!