Koska henkilökohtaisella kotiorj.. - kokillani kestää tänään kotiintulo hiukkasen kauemmin, päätin suurimpaan nälänhätääni lämmittää hänen eilen valmistamaansa suomalais-italilialais-arjalais-ukrilaista pyttipannua. Se, miksi tämä ruoka oli kotikokkini mukaan juuri näistä maista kotoisin, ei oikein minulle selvinnyt.

Joka tapauksessa... siinä minä tuijotin kun monikansallinen pyttipannu pyöri mikrossa, vähän samaan tapaan kuin kaivopuistolaismamsellit eivät pyöri Biltemassa,  ja sain äkillisen kutkakohtauksen selkääni.

Sen kummempia ajattelematta aloin itseparantamaan kutkaani ensimmäisellä kättäpidemmällä välineellä joka käsiini osui. Ja se oli haarukka, olinhan ruokahommissa.

Kutka loppui ja nyt minun nk. vähän paremmanlaatuisessa t-paidassani on reikiä selässä, kuin minkäkin tuhokuoriaisarmeijan jäljiltä. Ja koska t-paitani ovat laatua retku tai tosi retku , niin tämä nk. vähän paremmanlaatuinen on minun mittakaavallani lähes juhlapaita. Tai oli ...

Onneksi tälläiset asiat eivät maata kaada. Tai.. no voihan se maakin tästä kohta kaatua, nauraa tyrskysin tämän huomattuani niin, että talon perustukset vavahtelivat ja varmaan maakin siis kohta kaatuu ja se on aika voi voi se.

Mulla oli tänään pitkästä aikaa auto käytössä. Harvemmin olen iloinnut niin paljon peltilehmäkotteron olemassaolosta kuin tänä aamuna, kun näin nämä periferiset luunmurskajaisjalkakäytävät, eikä minun tarvinnut niitä pitkin astella metriäkään!

Liukkaus on hyvin inhoittava asia. Inhotkaa kaikki liukkautta. Siis katujen liukkautta. Jossain toisaalla se voi olla hyvinkin suositeltava asia. Ja tarkoitin tietty liukumäkeä, pervot !

Työviikko meni niin nopeasti, että kaiken järjen mukaan nyt pitäisi olla vasta joku keskiviikko. Mutta koska on perjantai, niin alan nyt viettämään perjantai-iltaa sohvalla. Joko silmät auki, puoliraollaan tai kiinni. Riippuu television tarjonnasta. (eli veikkaan että kiinni... )

Kivaa iltaa kaikille ja tsemppiä ja jaxuhaleja niitä tärvitseville- (apua. siinä vaiheessa kun mä alan jakelemaan JAKSUHALEJA on parasta mennä laittamaan ne silmät kiinni tonne sohvalle ja vähän äkkiä.)

Menin jo!