Nyt mulla on _oikeasti_ yhteiskunnallisesti painavaa asiaa! Miehestä! Minun miehestäni! Elma-sedästä!  Ja nyt ei ole kyse mistään mitäänsanomattomasta pinnallisesta ulkonäköhömpästä, vaan _oikeasta_ saatana asiasta perkele.

Vaikka E-S on ihan sellainen kunnollinen perheenisä ja ajattelevainen yksilö ja mukava ja kiva ja reilu ja kaikkia sellaisia hyviä adjektiivejä, niin se on välillä kyllä kans yks mulkkujen mulkku, aivoton kääpä, ajattelematon idiootti, kusipäähullu.

Eilen hän ja kolleegansa ajoivat jotain keikkarekkaa Helsinkiin jostain hornan Harjavallasta. Arvioitu ajoaika niin ja niin kauan.

Arviotu ajoaika tuli ja meni, mutta olin kuitenkin onnistunut nukahtamaan. Heräsin klo 5, ei setää kotona. Ei vastannut puhelimeen. Jep se oli moro sen yön unille siinä sitten.

Ensin kävin takassa sisällä raggarina polttamassa hätäröökin.  Yritin soittaa miehelle- turhaan. Sitten haahuilin pitkin taloa, enkä uskaltanut avata tietokonetta- pelkäsin että silmiin osuu ekana joku "vakava rekkaonnettomuus vaati Elmasedän hengen"- uutinen.

Sitten menin sänkyyn hikisennihkeänä kuuntelemaan ulkoa kantautuvia ääniä. "nyt tonne parkkipaikalle tuli poliisiauto, kohta poliisi ja pappi soittaa ovikelloa ja esittää surunvalittelut..." .  Ja mikä sen  kollegan nimi onkaan. Joku Olli tai Timo tai Pekka tai Make... sukunimestä ei tietoa... Hemmettihitto.. 

Kun arvioidusta ajoajasta oli kulunut jo monta tuntia, ajattelin että kai mulle ois onnettomuudesta jo ilmoitettu. Kun tuo nyt kuitenkin kulkee lompakko mukana.. ettei olis niinku tuntematon potilas hän. Tai vainaja.
Tähän ajatukseen nukahdin. Että ei näin montaa tuntia voi mennä ilmoittamatta.

Heräsin puhelimensoittoon klo 11 maissa. Teki tiukkaa katsoa näytöstä että kuka soittaa. Jos se olisi ollut joku tuntematon numero, niin sehän ei olisi voinut olla kukaan muu kuin joku patologi tai poliisi tai pappi tai puhelinmyyjä. Ai niin, puhelinmyyjä oiskin ollut ihan ookoo vaihtoehto näistä.

Se oli setä. Se oli vienyt keikkarekan sinne minne se kuuluu viedä, ja siellä oli ollut jotain työläisroudareita juhlistamassa uutta vuotta. Ja eikun sekaan vaan! Kännykkä takin taskussa, takki jossain kaukana... EIKÄ VIDJU TULLUT MIELEEN ETTÄ SOITTAA JA ILMOITTAA ETTÄ TÄÄLLÄ OLLAAN!!!

Mä olen niin sata kertaa sanonut kaikille perheenjäsenilleni, varsinkin tolle fakki-idioottimiehelle, että ei haittaa yhtään jos jollain ilmoitusluontoisella asialla herättää mut. Sittenhän mä vaan jatkan unia tyytyväisenä siihen, että maantiellä ei ole tapahtunut mitään.

Eli yhteiskuntapoliittinen sanomani tänä päivänä on, että miehet on ajattelemattomia moukkia. Ainakin mun mies ja ainakin joskus.

Nyt se on kotona ja tekee katuvaisena ruokaa. Ja se on sille kakalle ihan oikein.

Ei mulla muuta tällä kertaa.
Terveisin vitun vihainen Elma