Meillä on täällä kotona Lundian hyllystöjä viidessä eri huoneessa.
Olkkarissa sitä on pikaisen laskutoimituksen perusteella noin 12 metrin leveydeltä. Säilytän kirjahyllyssäni vain kirjoja ja telkkaria ja sen oheishärpäkkeitä.

Mulla on viha-rakkaussuhde Lundiaan. Ja myös hämmästelysuhde- en voi tajua miten moiset puuhäkkyrät voivat olla niin saakelin kalliita. Vähän sama kuin Tuppervaaran astioiden kanssa- siinä missä joku ekstra-mukahyvä- muovikippo Tuppervaaralla maksaa maltaita, saa melkein yhtä hyviä samalla hinnalla triplamäärän. Jos ei enemänkin ja sama homma Lundian kanssa. Jonkun feikkilundian saa koko hyllystön samalla hinnalla kuin yhden vaivaisen Lundian tason. 

Meille näitä Lundioita on siunaantunut vuosien saatossa niin lapsuudenkodostani kuin kaupastakin, vähitellen niitä vaan on kotiin kulkeutunut aivan saakelinmoinen määrä.

Vaikken mitenkään himosti Lundiaa rakastakaan, en myöskään niistä luopuakaan, koska esim. tässä olkkarissa Lundian saa koottua ja hyllyt aseteltua erittäin kissaystävällisesti. Sellainen tasakokoisista neliöistä muodostuva hylly ois ihan magee, mutta en halua kissoja kisaamaan kirjojen taakse, koska lopputulema on se että kissoilla on kivaa ja minulla ei, kun keräilen kirjoja lattioilta suuren närkästyksen vallassa.

Nyt olen kyllääntynyt myös puunväriin. Haluaisin maalata Lundiat. Ainakin nuo olkkarin. Nyt tarvisin teidän kokemuksia/mielipiteitä/ehdotuksia/kaikkea.

Kannattaako Lundian hyllyjä maalata ? Miten maalatessa käy tikkaissa olevien reikien, joilla määritellään hyllyn paikka ? Miten ja millä ne kannattaa maalata, jos siis kannattaa? Tarttuuko lakattuun puupintaan maali, vai pitääkö niitä jotenkin hioa ensin? Aleneeko Lundian arvo, jos se on maalattu- olkootkin että mulle on aivan samantekevää onko kyseessä arvokas vai arvoton hylly... ? Onko puunväriset hyllyt juntteja?

Ah, niin paljon ongelmia taas mulla ! :D

Mikäköhän muuten siinäkin on, etten jaksa tehdä töiden jälkeen kotona mitään! En yhtään mitään! Sitten viikonloppuna, vaikka oisin nukkunut vähemmän kuin viikolla, jaksan vaik mitä! Tää on varmaan jotain korkeampaa psykologiaa, mistä mä en ymmärrä mitään.

Eipä täs muuta, kuin vastatkaa jos vain suinkin viitsitte, mun gauheaan Lundia-ongelmaan! Kiitos paljon !

Heihei :)