Moi ja hyvää tätä uutukaista vuotta kaikille!

En varmasti koskaan ole korkannut uutta vuotta täällä blogirintamalla näin hyvissä ajoin, en ehkä moniin päiviin alkuvuodesta, koska oon ollut saletisti niin kauheessa darrassa. Koska olen korkkaillut pulloja niin ahkerana.

Tänään, tai noh jos nyt ollaan tarkkoina niin eilen, uudenvuodenaaton käynnistysjubileumini alkoivat aivan tolkuttoman nahkeasti. Fiilis oli mitä parhain, mutta kroppa nahkeili, tai joku osa tässä valtaisassa kokonaisuudessa, joka muodostaa mut.

Siinä vaiheessa kun mun olisi pitänyt olla jo helmat paukkuen ja naama puuteroituna  kiitämässä ystävien luo bilettämään Aurinkolahteen, olin menossa saunaan. Siellä nahkea kroppani viihtyikin ihmeen kauan, jotain eteeristäkin heitin löylyveden mukana kiukaalle ja muutaman siiderin raapaisin kitaani.. Olin siis sekä nahkea että eteerinen.

Jäähdytystauolla menin pihalle ruudinhajuun katselemaan ja kuuntelemaan ympärillä vallitsevaa pauketta ja välkettä. Kello oli jotain 20. Mietin, että jos jokainen raketti ja paukku ja pommi ja mitä niitä nyt onkaan, maksaa euron kappale ja jos jokainen näitä kyseisiä hirvityksiä ostanut oisi antanut ne rahat mulle, niin siinä kohtaa kun laskin teoreettisella tasolla olevani rikas, lähdin takaisin saunaan. Rikkaus koitti melko nopeaan.  (Eikä mulla oo mitään hajua mitä noi em. turhakkeet oikein maksaa).

Saunan jälkeen menin vaatevalikoimieni pariin ja sen sijaan että oisin etsinyt jotkut muka bilevaatteet , niin kah, ylleni hakeutuivat wanhat kunnon pallokalsarit ja joku  venynyt t-paita ja villasukat.

Ja arvatkaa! Ette arvaa! No ehkä kuitenkin arvaatte ! _Ensimmäistä_ kertaa moniin vuosikausiin, en väkisin lähtenyt nahkean kroppani kanssa mihinkään vaan olin koko illan kotona kahden vapisevan koiran ja kahden nauravan tytön kanssa. Yksi koira ei vapissut eikä kissatkaan vapisseet.

Ja en ehkä itsekään oisi melkein etukäteen uskonut, että niin vuosi vaihtui ilman mun kolossiaalista panostusta asiaan millään tavalla ! Siis ihmeiden aika jne!

Kyllä mä siideriä lipitin, mutta ei se oikein noussut ees päähän. Ja tytötkin lipittivät. (lepo vaan, ovat täysi-ikäisiä). Pelattiin ja katottiin telkkarista se huisin spektaakkelimainen Senaatintorin uudenvuodenjuhla, jossa mun kaikki miespuoliset perheenjäsenet ja tursaat ovat olleet päivätolkulla töissä.

Kyllä tää suomalainen vuodenvaihtuminen on sitten jotenkin niin kamalan kaksijakoista. Toisaalta on pakkodokata ihan himmeesti ja toisaalta virallinen televisioitava Senaatintorin shou muistutti enemmän jotain muistotilaisuutta. Papit ja kaikki ja virsiä ja maammelaulu, joka toki on hieno teos, en mä sillä .

Seuralaisneitini menivät jo nukkumaan. Kuopus on poikakaverillaan, tokaks nuorin on poikakaverinsa kanssa pilettämässä (hän kävi kotona äsken vessassa- meidän perheen naisilla on sellainen tapa että.. kakka ei tuu missään vieraassa paikassa, tämän asian halusin ehdottomasti tietoonne saattaa), ja ne muut sit siellä Senaatintorilla.

Ennenkuin tämä jännittävä selontekoni uudenvuodenaaton tapahtumistani alkaa sisältämään lisempää eritteitä tai jotain niin painun petiin tästä.

30-07444.jpg