Olenkohan mä jotenkin epänormaali kun minua ärsyttävät sangen merkityksettömät asiat, joilla ei oikeasti ole mitään tekemistä elämäni sujumisen tahi sujumattomuuden kanssa.

Hesarissa on kuolinilmoitussivulla palsta "tervehdyksiä ja onnitteluja". Että minua sitten voikin ärsyttää ihan megasuuresti se, että sinne läntätään jonkun Irman vauvakuva ja teksti : Sisaret onnittelevat 80-vuotiasta Irmaa. Yksi päivä siellä oli noin kymmenvuotiaan Kalevin (tms) kuva ja kuitenkin 50 vuotisonnittelut. Ja tämä vauva- tai lapsuuskuvahomma on nyt trendikästä. Ei naurata. Tyhmä trendi. Mistä minä tiedän, vaikka tämä Irma on vaikka naapurintäti. Ei voi kuvasta tunnistaa. Mrrr.

Toinen, mikä minua ärsyttää vielä megammasti on, että 1-vuotiaalle Jennalottajosefiinalle lähetetään Hesarin välityksellä onnittelut, ja onnittelijoina on oma äiti, isä ja Jonipietari-veli ja karvaveljet Musti ja Rekku. Siis hä? Näyttääkö äiti ja iskä sitten aamukahvipöydässä yksivuotiaalle sankarille että "katos kun meidän Jenskulotsku on oikein lehteen päässyt". Argh.

Kolmas minua ärsyttävä aihe liittyy taas yllättäen ratikoihin, tai oikeastaan matkakortteihin. Hankkikaa nyt minulle äkkiä se privaatti palloratikka, ettei pääparkani joudu joka ikinen arkiaamu räjähtelemään ja pullistelemaan ärtymyksestä.

Mikä hitsin vaikeus on ottaa se kortti kauniiseen käteen ja vilauttaa sitä matkakortinlukijalle? No on se näköjään vaikeaa, paljon helpompaa tuntuu monen matkustajan mielestä olevan repun, laukun, rintataskun tms. heiluttaminen laitteen edessä ja kaikenlaiset aamujumppa-akropatiat jotta laiteparka sen signaalin jostain laukkujen tai vaatteiden kätköistä löytäisi. Ruuhkauttavaa, ärsyttävää, hullun näköistä ja daijua.

Neljäs asia, mikä minua ärsyttää on, että jos minulta vaikka täällä sorvaamossa pyydetään jotain palvelusta, niin jotkut pajavasarat luulevat, että lämpiän pyynnölle jotenkin paremmin jos se esitetään lässyttämällä! Minä inhoan lässytämistä, en ole koskaan lässyttänyt edes lapsilleni, muutamia lapsi-sanoja lukuunottamatta.

Viides asia, mikä ärsyttää on sähköpostin tai kännykän välityksellä kiertävät kiertokirjeet, vitsit, hokemat... Minä en ikinä laita niitä eteenpäin kenellekkään, koska ne samat jutut tulevat yleensä noin kymmenkunta kertaa vastaan. Oikein megaärtymystä on tuottanut viimeaikoina kiertävä tekstiviesti, jossa lässytetään! Siis kamooooon.

No niin. Tuossa nyt alkuun viisi ärsyä juttua. Muuten ei mitään valittamista juuri tällä hetkellä. Mies tuli eilen kotiin ihan sovitusti, eikä lähtenyt Uraliin tai muuallekkaan.

Näen muuten salaraksuni kuukauden kuluttua:P  Aamukampa on jo viritettynä.