Tämä perjantai-aamu valkeni minulla hihittäen. Mitähän tästäkin päivästä tulee? Itku pitkästä ilosta? Isompi hihitys pikku hihityksestä?

Elma-sedän kello soi tänä aamuna yllättäen kolme minuuttia ennen minun kelloani, jotka ovat kummatkin kännyköitä. Siis ne kellot.

Minä en ikinä laita omaa herätystäni tasatunnille, koska kello 6.00 koittava herätys saisi minut luulemaan että minun pitää lukea STT:n kello kuuden uutiset tai että minun pitäisi olla tehtaalla leimaamassa kellokorttia. Niinpä kello 6.03 koittava herätys vapauttaa minut kaikista tuollaisista velvollisuuksista.

No siis, sedän kello soi ja sitten minun ja siinä me loikoilimme torkkunappiemme vieressä. Kohta setä alkoi pulputtamaan mantranomaisesti ja luulin että se puhuu unissaan. Sitten kuulin mitä se jupisee ja sain hirvittävän huutohihityskohtauksen.

"Kakka-kusi-tissi, kakka-kusi-tissi, kakka-kusi-tissi". Setä oli taantunut ihan pikkupojan tasolle, koska kyllä se hereillä oli. Sitä vaan keljutti varhainen herätys. Hihi, on sillä pahat kirosanat.

Hihittelyni senkun jatkui. Setä nosti koiran lattialta, leperteli sille kuin vauvalle. Asetteli sen sänkyyn, laittoi tyynyn koiran pään alle ja peitteli sen. Ja siihenhän se koira jäi tyytyväisenä lekottamaan. Vähän silmää lupsautti auki kun ihmetteli että mitä toi daiju eukko hihittää.

68173.jpg Tämä ei ole autenttinen aamutilanne, koska kyseessä on eri koira ja tyttären sänky. Mutta ihan hauska kuva minusta tämäkin.

Aamun kuluessa kohtalo johdatti minut avaamaan telkkarin, vaikken koskaan sitä aamuisin avaa. Jos en olisi istunut, olisin pudonnut pehvalleni. Jumalauta sanoi joulupukki kun lahjat loppu! Minun sukulainen komeilee lööpissä tänään! Ei oo todellista. Ja tämä uutinen siis esiteltiin aamun jossain lehdistöpikakatsauksessa. Nyt jo hihityttää. Menen kohta pöydän alle hihittämään ja ihmettelemään. Hihihih.

Nyt minun pitää alkaa toimimaan täällä, jos huutonauru-hihitykseltäni kykenen.

Ihanaa perjantaita kaikille!

68175.jpg Perjantain kunniaksi kuva myös fruittari-esikoisestani sekä Lundiatyömaani osasta taustalla oikealla.