Kymmenen päivän kuluttua on wappuaatto. Kun olin pieni tyttö, vappuna sai laittaa tennarit  ja polvisukat jalkoihin. Ei päivääkään ennen, vaikka mittari olisi näyttänyt hellettä ja vappuna satanut lunta.

Nyt kun olen iso tyttö, olen kulkenut koko talven tennareissa ja nilkkasukissa, joista jälkimmäisistäkin olen jo luopunut. Minulla on ohut takki jonka alla normaalit sisävaatteet, eikä minulla ole yhtään kylmä.

Sain tänä aamuna taas pienimuotoisia hermoromahduksia metrossa. Menen junaan pääteasemalta periferiassa, ja metro tulee laiturille monta minuuttia ennen lähtöä valmiiksi ja matkustajat pääsevät sisälle. Tänäänkin seuranani oli vaunullinen kermaperseitä, jotka paksuissa untuvatakeissaan painavat sitä metron ovea kiinni joka välissä, ettei vaan tule kylmä!

Tänään olin raggariwanhus ja istumapaikaltani heti ovien takaa painoin samaa tahtia ovea takaisin auki kun joku kermis sen ensin sulki. Hihihi, sitä räimettä. Eikä kukaan ees hokannut että se olin minä, kun kaikki istuivat selkä minuun päin- eli kasvot menosuuntaan. Hähä, siitäs saivat.

Olin tänä aamuna kotonani myös käsityöihminen vailla verta! Löysin oikein mukavan t-paidan ja ihmettelin miksi olen sitä niin kovin ignoorannut. Sitten tajusin että se on liian pitkä, yöpaitamainen. Hahaa! Otin siksak-sakset- tai nyt kun olen käsityöihminen niin pitää varmaan sanoa harkkosakset, ja leikkasin helman lyhkäsemmäksi. Hyvä tuli. Tai.. no ainakin parempi kuin wanha wersio.

Koska olen pitänyt sekä käsiblogia (kun se on ollut kipeä) ja työblogia (koska sorvaamo), niin näiden luonnollinen jatkumohan ois tietenkin käsityöblogi. Voisin vaikka siellä sitten kertoa niksejä vanhojen t-paitojen modifioimiseen ja mitä kaikkea!

Kerranhan melkein perustin neula-blogin. Vähän niinku neule- muttei sinnepäinkään. Olin ollut verenluovutuksessa ja laittanut karttaneuloja karttaan. Johan niistä aineksista saisi sisältörikkaamman blogin kuin tämä huuhailu mitä täällä harjoitan.

Tämän(kään) postauksen isoihin alkukirjaimiin ei sisälly mitään koodikieltä, paitsi jos hokaatte jotain niin ei se mitään. Nyt lähden jotain tekemään. Klemmareidenjärjestelymotivaationi on nollassa koska täällä on niin gauheaa tätänykyä. Kaaosta ja hermostuneita ihmisiä.

Mutta ihanaa torstaita kaikille! :)