Kädessäni on kryptinen paperi.. Voisin tietenkin yrittää KVG:n kautta tutkia, mitä tässä paperissa yritetään minulle kertoa, mutta kun…<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Aina jos menen KVG:n kautta mille tahansa lääketieteelliselle sivustolle, niin huomaan että pelkästään rakennekynnen (jollaista minulla ei ole) katkeaminen johtaa aina ja vääjäämättä vakavaan kuolioon ja laajamittaiseen amputaatioon…

 

Eli onko linjoilla ketään lääkäri-jargonin, munkkilatinan tai muutoin vaan kryptisten sanojen taitajaa? Jos on, niin haluaisin suomennoksen seuraaviin termeihin ja mottosananparsilauseisiin:

 

… kyseessä muutoin terve…. (höh, tarkoittaako tämä nyt sitä, etten voikaan ottaa minulle myönnettyä hullumerkkiä käyttööni?)

… varpaat lämpimät ja liikkuvat (hohoho, vaikken käytä ees crocseja!)

… konservatiivinen hoito… (ai sellanen perivanhoillinenko..?)

… calcaneus… (liittynee joko kalkkunaan tai laskukoneeseen.. )

… subcalcaneal spur…(puliukon hallussa oleva kalkkuna tai laskukone?)

… palpointi.. (kuulostaa pervolta)

… immobilisointi.. (tän on pakko liittyä autossa istumiseen jotenkin)

… dorsifleksio… (joustava torso?)

… distorsio tarsi… (tosi torsotarsi?)

 

Tänäänkin kuitenkin tästä pelottavasta paperista ja sen minulle luovuttamista edeltävistä tapahtumista huolimatta vähän meinaa naurattaa.

 

Hitto mä olen oikeasti varsinainen katastrofihenkilö! Oon siis ihan oikeessa paikassa töissä...

 

Muuten ei mitään kummempia. Ei niinku sitten niiiiin mitään.


Ai niin, paitsi että imitoin eilen suurta sankaria. Pelastin söpön läskin kissan meille kotiin pihalta hortoomasta. Sen kaulapannassa oli puhelinnumero ja se olikin samasta taloyhtiöstä. Sillä oli maailman hiljaisin ääni, ainakin jos vertaa meidän desibelikolleihin.

 

Nyt vaan moro! Teippaillaan nilkkoja kun tavataan !