Iltaa!

Tänään kun lähdin töistä, niin olin tietty iloinen kun pääsin sieltä turhanpanttipaikasta pois. Mutta jo Kapteeninkadun R-kioskin luona iloni sumeni kuin Helsinki viime sunnuntaina ysin maissa.

Iltasanoman tai - lehden lööpissä luki isolla jotenkin että: Maailmalla kauhistellaan saunasurmaa- Suomalaiset barbaareja.

Minä en tosiaankaan ole mikään kiihkoisänmaallinen, en pukeudu mustaan pilottitakkiin, jonka hihaan on ommeltu suomenlippu, en omista leijonariipusta, mulla ei ole kalju pää, minulla ei ole "suomi suomalaisille"- tekstillä varustettuja paitoja, en ole muukalaisvihamielinen, en äänestä persuja... (hetki kiillotan sädekehääni hieman tässä välissä), eli  olen siis kaikkien Äiti Teresoiden, Veikko Hurstien ja Rafaelin Enkeleiden äiti- ellen jopa isoäiti.

Eritoten minusta on kivaa kun tänne kämäseen peräkylään jaksaa tulla turisteja ja erinäisiin tapahtumiin ulkomaisia vierailijoita jne. Kaikesta edelläkerrotusta huolimatta tuo ko. lööppi jotenkin sapettaa aivan saakelin hittonaan. 

Kuule nyt maailma! Se venäläinen himosaunoja, joka kuoli himosaunakisoissa, osallistui kisaan ihan omasta tahdostaan! Ei kukaan pakottanut! Ja erinäiset lääkärin- ym. tarkastukset suoritettiin ennen kisaa. Ei minustakaan ko. kisassa paljoo järkeä ole, mutta silti. Kukaan ei pakottanut! Ihan ite se äijä sinne lauteille kipusi, ja omasta tahdostaankin. Tuli viime vuonna samoissa kisoissa vissiin tokaksi tai jotain, ja tämä oli revanssin paikka. Tosi paska tsäkä että kuolo korjas, mutta niin käy joskus!

Aikani jumpittelin tälle lööpille siis, mutta sitten.. voi hyvänen aika sitten. Luin netistä  että Vesa Keskinen jatkaa himosaunakisojen isännöijänä. Voihan sanonko mitä! Veskuli Keskuli se vaan. Olenko koskaan muistanut kertoa täällä mielipidettäni tästä Vesseli Kesselistä ja hänen pikkutyttöystävistään etelän mailta? Parempi ehkä etten sanokaan. Sen vain sanon, että jos Vesa veisi jonkun näistä tuontityttösistään vihille, niin kirkossa tulisi laulaa silloin ehdottomasti: Tuli kirkkoon mies ja lapsi. No joo..

Oon vähän silleen vihainen itelleni, koska meidän talon koko alakerta on ällöttävä haiseva kaaostihentymä, enkä tänäänkään tehnyt mitään asian korjaamiseksi. Voi hitsi mun kanssani. Mutta huomenna tyypit, huomenna! Lupaan... tai ainakin... melkein lupaan.