Heipä moi!

Nyt ei ole niin suurta hätää kuin eilen, koska a) siellä on lauhempi ja b) minusta tulee eheä.

Klup, siihen tosin taitaa olla matkaa, koska käytin sanaa eheä, jota inhoan. Se on adjektiivi, joka ei sovi minuun eikä minulle. Mielestäni se  sopii vain iäkkäälle ja iloiselle mummolle, joka kattaa itsenyplätty pitsimyssy päässään Arabian vanhoja kesäkukka-astiastoja pirtinpöydälle ja tarjoaa vierailleen talkkunaa. Ja jos mummo oikein rajuksi äityy, hän laittaa vielä "rammarista popit raikaamaan" ja soittaa Katri-Helenan ikivihreitä...

No mutta siis.. Olen kuullut puhuttavan aamukirjasta. Jostain syystä tuokin sana ärsyttää hieman mua, mutta sitten hokasin että aamukirja on tietenkin varhaistettu versio päiväkirjasta, niin menkööt.

Niin siis.. asiaan nainen! Eilen löysin linkin ihan jollekin terveyssivustolle, jossa tästä aamukirjan kirjoittamisesta puhuttiin ja neuvottiin ja tänä aamuna kirjoitin ekat kolme aanelostani ja minusta tulee eheä. Käytin tuota sanaa toistamiseen, koska pitsipäämummous on oikeastaan ihan tavoiteltava tila. Varsinkin jos Katri-Helenan voi vaihtaa Led Zeppeliiniin ja talkkunan siideriin.

Ihan metka ajatus. Varsinkin kun mulla on kotonani kohta ihan oikea kirjastohuone! Kelatkaa, kirjasto!

Mun Aino muuttaa 1.3. pois kotoa poikaystävänsä, eli vävyni kanssa. Tämä on asia, josta en tiedä onko mulla kriisiä vai ei. Kyseessä on ensimmäinen kotoa muuttava pois lapsi, niin siinä mielessä tietenkin on, mutta olen antanut itselleni kriisiterapiaa, eli hoen itselleni että: tämä on normaalia, kukaan ei ole kuollut, Aino ja Sami ovat onnellisia, minäkin olen sen vuoksi onnellinen, ne muuttaa ihan lähelle, niille tulee kiva koti, hyvin ne pärjää, tämä on luonnollista, näin tämän pitääkin mennä, edelleenkään kukaan ei ole kuollut...

Ja sitten se kirjasto. Olen siitä innoissani, tosin en tiedä olenko siitä innoissani oikeasti vai onko tämä vain jotain kriisiä tämäkin. Mutta kun päätin että en halua tehdä Ainon huoneesta mitään Aino-museota, koska sanoinko jo- kukaan ei ole kuollut! niin just kirjaston mä haluun jos jotain.

Sinne sitten jatkossa ohjataan kaikki meille tulevat vieraat. Kirjastossa on tarjotin, jossa kristallinen juomakarahvi ja kristalliset lasit ja niistä vieraat saa jotain ylevää juomaa. Sitten vasta poistutaan muihin tiloihin..

Se mikä mua huvittaa ihan huvittamasta päästyäkin on, että nyt kun nuoriso on muuttamassa omilleen, niin kaikki, siis huom. KAIKKI, päivittelevät sitä että "nyt ne sitten huomaa miten kallista kaikki on, kun vessapaperitkin pitää itse ostaa". Ja siis jutun juoni on tossa vessapaperissa. Vessapaperi sitä, vessapaperi tätä, vessapaperi maksaa, vessapaperi se vasta maksaakin!

Tästä olen tehnyt sen johtopäätöksen, että omaan asuntoon muuttava nuori/nuoret eivät mitään muuta tarvitse kuin runsain mitoin vessapaperia ja ehkä pientä avustusta kotoa vessapaperin hankintaan, niin kaikki on hyvin. Ei tarvitse miettiä mitä vie tupaantuliaislahjaksi, tuliaisiksi jne. Paketti Emboa vaan mukaan niin nuorison talous on taattu.

Toisaalta- tämähän on hyvä enne. Kai niillä sitten on varaa syödäkin,  jos ne tarvii niin paljon vessapaperia..

En tiiä miten teillä muilla, mutta mulla ei toimi täällä töissä toi uus blogilista mitenkään. Tai joo, kyllä se aukeaa, mutta ihan kummallisesti.

Jos kerta tv-katsojat ovat raivostuneet siitä, että Kotikatu-sarja on ihan pilalla (OMG!), niin mun mielestä blogienkatsojat voisivat kyllä raivostua tästä, että blogilista on pilattu.

Ihanaa kun on perjantai! Hyvää perjantaita kaikille!