Koska tänään on Urho Kekkosen synttärit, niin tokihan on luonnollista puhua hänen kuolemastaan?

Minä muistan, missä olin kun kuulin Urho Kekkosen kuolemasta. Olin Elma-sedän ja minun ensimmäisessä yhteisessä omistusasunnossamme, kaksiossa Vuosaaressa. Elmis oli remontoinut 49 neliön kaksiomme omin pikku kätösinsä, ja oli siinä jeesaamassa kavereiden pikkukätösiä kanssa.

Seinät maalattiin "valkoiseksi, jotka taittavat ihan hieman keltaiseen". Sitaatit tuossa lauseessa on siksi, että ne seinät olivat pikkuvauvan sinappipaskan väriset- eivät minkään muun vaikka ois kuinka hyvä mielikuvitus ja vaikka mitkä ruusunpunaiset prinsessakimallus-aurinkolasit päässä. Ihan kauheat!

Oli loppukesän yö ja meillä oli kaksi meidän kaveria pelaamassa Ragea, johon olimme hullaantuneita. Pelasimme "Raivoa" aina ja jokapaikassa ja kaikkialla ja usein. Rage on korteilla pelattava peli, Unon sukulainen. Onkohan Ragea enää olemassakaan, tuli yhtäkkiä ikävä sitä.

Minä ootin esikoistamme ja olin selvinpäin. Eikä muutkaan missään kännissä tainneet olla.  Radio City soi hiljaa taustalla, kunnes taajuuden silloinen juontaja, Billy Carson, kertoi että The President of Finland, Urho Kaleva Kekkonen is dead. Minulle se oli järkytys. Eihän Kekkonen voi kuolla! Kekkonen oli ollut koko elinaikani presidenttinä ja Kekkonen oli yhtä kuin presidentti! Olihan Urkin terveys ollut huonona ja pressantehtäviä tuurannut joku muu, mutta silti!

Taisin siinä raskaushöyryissäni pirauttaa muutaman kyyneleen ihan. Mutta kanssapelureistamme (kun meitittelen tässä, tarkoitan meillä minua ja Elmasetää) toinen sai raivarin. Anteeksi- nyt tuloo vähän.. no. sellasta tekstiä mitä minä en tänne laittaisi, vaikka paha suustani olenkin.

Miespuolinen, ihan normaali ja kiva kundi, alkoi mesoomaan: jumalauta- Suomen presidentti, Suomen Urho kuolee ja minä kuulen siitä ensimmäisenä neekeriltä! Hän oli aidosti närkästynyt.

Urhon hautajaisia katottiin sitten mun äitin kans telkkarista, ihan kunnon marttojen tapaan. Oli kahvit ja pullat jne. Suretti sitten sekin, ettei yksikään lapseni syntynyt Kekkosen aikana, vaikkei sillä ole mitään väliä :D 

Ai niin. Sinappiseinät vaihtoivat väriään sitten vähän ennen kuin lähdin esikoista synnyttämään. Sanoin että en suostu synnyttämään vauvaa ollenkaan tai en ainakaan tuo vauvaa kotiin, missä on sen kakan väriset seinät.

Hei sit yks uutinen. Keittiöremontti on valmis!! Tänään Elmis laittaa sinne vielä jotain valaistuksia jne. mutta kaikki ulkopuoliset ja -maalaiset remppa-arskat eivät enää tule kotiimme pyörimään. Ihanaa.

Sit kuulkaa. Heheheh mulle sattui eilen hauska juttu. Eräs stalkkaajani ilmottautui minulle ratikkapysäkillä, mutta tästä tapauksesta kerron paremmin seuraavalla kerralla.

Moi!