291881.jpg
Kuuntelin tuossa äsken Radio Cityn vihoviimeisen varttitunnin eetterissä. Viimeinen biisi oli AC/DC:n Highway to Hell, joka kyllä kolahtaa, niinkuin ACsalamaDC aina.

Radio City ei sen kummempaa roolia elämässäni esittänyt. Yksi wahva muisto siitä kuitenkin on:

Pelattiin syksyllä 1986 jotain sen hetken suosikkipeliä yöllä mun ja Elma-sedän toisessa yhteisessä asunnossa- kaksiossa. (eka oli yksiö). Meitä oli siinä mun ja E-S:n lisäksi yksi tuttu pariskunta, ja joukkiomme ei ulko- vaan sisäpuolisena jäsenenä myös esikoiseni, joka siis oli mun mahassa.

Lähetystä juonsi Billy Carson, joka on sellanen tummemman värinen iholtaan. Hän englanniksi siinä kolmen aikaan yöllä (muistaakseni) kertoi lähetyksessä, että Urho Kekkonen on kuollut.

Urkin kuolema ei tullut minään suurena yllärinä, mutta sen tuttupariskunnan miespuolisen henkilön reaktio kylläkin.

"Jumalauta Kekkonen on ollut presidentti koko mun elämänajan ja nyt mä kuulen sen kuolemasta neekeriltä!".

Että sellanen muisto. Levätkää rauhassa nyt sit kaikki vainajat, Urkki ja Radio City. Ja tietty Billykin jos sille on käynyt sama tapaus ku noille kahdelle muulle.
Eilen oli mun äitin kuoleman 7 vuotispäivä. Moi vaan mutsillekin sinne jonnekki. (kuunteleekohan äiti nyt Radio Cityä, eh he he).

Minä lähden nyt viemään koiraa ulos. Moi !