Tervehdys täältä paikasta, olotilasta ja mielentilasta nimeltään loma !


Vähän kuten kiireiset eläkeläisetkin, mäkin olen ollut kiireinen lomalainen-  ilman stressiä ja varsinaista kiirettä toki.


Viime perjantaina, kun sorvaamosta (koitan olla käyttämättä tämän jälkeen enää ko. sanaa, koska loma) ryömin kotiin, korkattiin lomakausi saman tien ihan kirjaimellisesti, tsifff, tiedättehän.


Alkuviikosta sattui sellainen juttu, että juuri kun olin jotenkuten selviytynyt siitä järkytyksestä, että esikoiseni, taivaanlahjani, kupeitteni lahjamuna täytti alkuvuodesta 20 vuotta, niin mitä tekee sitten tokavanhimmaiseni ? No menee ja täyttää 19!  Kai tässä vaan pitää pikkuhiljaa uskoa, etten tosiaankaan ole enää mikään kaksvitonen hupakko. Tai ainakaan kaksvitonen;)


Eikä siinä vielä kaikki.. olen _oikeasti_ hieman kriisissä. Jo tämä edellä mainittu esikoiseni lähtee ensi maanantaina sotimaan ! Tai harjoittelemaan sotimista! Tai harjoittelemaan maamme puolustusta vai mitä siellä armeijassa sitten ikinä tehdäänkin !


Näistä kahdesta syystä, siis esikoisen lähtö ja tokavanhimman vanheneminen, pitää taas tänä viikonloppuna jotenkin juhlia. Onpa tämä nyt rankkaa sitten ;) Ja sit toki vielä sekin, että edelleen tällä samalla esikoisella oli eilen vihdoinkin kuorma-auton inssiajo (henkilöautokortti on ollut jo pari vuotta sillä) ja meni ekalla läpi se. Hurraa. Prnn prrrn .


Muuten ei ole vielä sen kummemmin mitään tapahtunutkaan. Tai no.. suursiivosin mä tän talon katosta lattiaan ja takaisin. Nyt kun mietin mitä kaikkea tein, niin oikein ihmettelen että miten jaksoin sen kaiken tehdä, mutta nytpäs on kuulkaa kivaa. Mä kun olen tällainen, että jos en ois hoitanut mokomaa toimenpidettä heti loman alkuun pois alta, niin sitten oisin kelannut ja ressannut sitä koko loman ajan.


Tästä saankin oivan aasinsillan tähän väliin tehdä tämän yhden meemin .


Haastemiehet haastoivat minua paljastamaan 7 asiaa tai faktaa itsestäni. Kai tässä ois kertoa jotain omituisia tai erikoisia seikkoja itsestä sitten. Haastan kaikki tekemään tämän saman, ja suutun verisesti kaikille jotka ei tätä tee. No ei sentäs ;) Näyttää aika hyvin kiertäneen, saatte napata te joita kukaan ei ole vielä haastanut !


  1. kuten ehkä olette tässä vuosien saatossa huomanneet, olen kova muija siivoamaan. Omituista tässä on se, että meillä on kuitenkin melkein aina tosi sotkuista ja kamalaa ! Mutta se omituinen asia kuitenkin on tämä: aina kun siivoan, kadotan käytössäni olevan pintojen pyyhkimisrätin useita kymmeniä kertoja ! Siis aina ! Sitten otan käyttöön uuden, ja siivouksen päätyttyä paitsi että minä olen kuin märkä rätti, niin minulla myös on märkiä rättejä tusinoittain joka paikassa. Eikö vaan olekin ihmeellinen asia tämä !!

  2. Kai tämäkin pitää jonkinlaiseksi omituisuudeksi laskea näinä päivinä: en ole allerginen millekään (no joo, sitä röntgentutkimusten varjoainetta ei lasketa koska ei vaikuta jokapäiväiseen elämään sitten niin mitenkään sille allergisena oleminen) .

  3. laulan aina ja jokapaikassa ja luoja paratkoon, vaikka mitä ! Helkavirsistä heviin, joululauluista Jii Karjalaiseen ja humpasta Hellacoptersiin ja kaikkea em. väliltä. Myös ärsyttävät mainoslaulut jäävät päähäni kuin täi tervaan! Muistaako kukaan teistä takavuosien ehkä hirveintä mainosta: perhe matkustaa autossa ja laulaa epävireästi: mennään mennään Etolaan, sieltä saa mitä vaan… ? Mä kyllä muistan!

  4. autoiluomituisuus. Ensinnäkin koen olevani noin keskimäärin parempi kuski kuin kukaan muu. Äntyilen ja kiukkuan kanssa-autoilijoilleni, pyöräilijöille  ja jalankulkijoille minkä kerkiän. Jos taas olen itse liikkeellä fillarilla tai tennareilla, manaan kaikki autoilijat hornan kuuseen.. Lisäksi vahdan autossa radion kanavia kokoajan. Minen vapaaehtoisesti kuuntele jotain Lauri Töhkää!

  5. Saan jonkinsortin kakkahalvauksen jokakerta kun kuulen periferiassa piipaa-autojen ääniä. Jos ei koko pesue ole kotona niin panikoin heti. Tämä piirre oli minussa jo teininä. Kerran esim. käännyin puolivälistä koulumatkaa (välillä periferia-krunikka) kotiin, kun paloautoja meni itään päin, ja olin varma että mulla on jääny ”piippisakset”, eli höyrykiharrin päälle sängyn päälle…

  6. olen ollut lasteni isän kanssa kimpassa teinistä saakka. Vaikka se on joskus maailman sietämättömin olento, me ei olla koskaan tosissamme harkittu avioeroa. Joskus kännipäissään sitä tulee lauottua jotain tyhmistä, mutta seuraavana päivänä ero tuntuu yhtä kaukaiselta ajatukselta kuin sirius tai joku uganda.

  7. saan välillä niin hervottomia naurukohtauksia, että uskon kyllä että nauruun voi kuolla. Oon meinannut kuolla joskus näuruun.  Jos nyt kertoisin asiat, joiden vuoksi olen nauranut itsenne melkein hengiltä, veikkaan että teitä ei naurattaisi yhtään, koska ei ne asiat naurata enää niin kovin edes itseäni. Tilannekomiikka rules. 


Bonus: Käyn kuulemma aina kotona ovi auki pissalla.


No niin siinähän ne.


En muuten viitsi enää vasta noihin edellisiin kommentteihin, joten Maire: toki saa kysyä eikä oo tungettelevaa. Pikkuhomo täyttää syksyllä 15 vuotta.

Ja kiitos kaikille siis kommenteistanne ja lomantoivotuksista !


Tässä nyt tällainen pieni lomaraportti. Ensi viikolla, heti tokavanhmman inssin jälkeen, suuntaudun maaseudulle. Jos joku bloggaajista asuu Kangasniemellä, niin voitas nähdä ?-)


Näkemiin tältä erää ja kivaa päivää kaikille :)