Voi hemmetin hitsi kun mulla menee välillä ihan totaalisesti hermo- itseeni.

Heräsin tänään jo seiskan jälkeen törmäkkänä kuin ylikäynyt vappusima, ja päätin että nyt laitan kotitalouteni kevätkuosiin.

Siitä saakka olen enemmän tai vähemmän nysvännyt kaikenlaista, ja saanut aikaan lähinnä vaan totaalikaaoksen kaikkialle.. huoh.

On eräs asia, joka on vaivannut mua jo parisen vuotta. Olen koittanut ratkaista tätä ongelmaa osin yksin, osin lasteni kanssa mutta nyt pitää käyttää oljenkorsi, eli pyytää apua teiltä, hyvät lukijani.

Teistä virkaiältään vanhemmat lukijat muistanevat ehkä, kun Tampereen jaosto piti blogimiitin Plevnassa aika tarkalleen pari vuotta sitten.

Minulta jäi tapaaminen väliin kaikista ärsyttävimmästä syystä, eli omasta syystäni. Miittiä edeltävänä iltana harjoitin rappusakrobatiaa tuossa meidän portailla ja vedin sellasen seitsemän portaan loikan kerien ja kierien ja vyöryen alas. Ja sattuhan se ihan hittona. Olin matkustuskyvytön siis.

Noh, tuon ilmalennon jälkeen raahauduin  riisumaan ruhjoutunutta vartaloani verhoavat vaatteet kodinhoitohuoneeseen ja laitoin ne kaikki pesuun.

Sen jälkeen en ole erästä paitaa nähnyt. Se ei ole missään! Eikä se ole mistään tullut vastaan!
Olen ratsannut kaikki vaatteita syövät pussilakanat ja tyynyliinatkin, meillä on sekä pesukone että kuivausrumpu uusittu tuon katoamisen jälkeen, missään seinän ja koneen välissä se ei ollut eikä ole, olen etsinyt osin tarkoituksella ja osin tarkoituksettomasti joka ikisen mahdollisen ja mahdottoman paikan, eikä sitä vaan ole.

Huomasin sen katoamisen melkein heti silloin, eikä sitä vaan siis ole missään. Mutta jossainhan sen on pakko olla! Mutta missä? Onko kellään antaa jotain hyvää vihjettä, missä se voisi olla?

Se, että pesukone syö sukkia on tuttu juttu kaikille, mutta en millään jaksa uskoa että pesukone jaksaa syödä paitoja, paitsi ehkä jotain ihan pieniä vauvojen paitoja.

Kodinhoitohuoneessa ei juuri kodin ulkopuoliset käy. Joskus jotkut saunovat tursaat hakevat sieltä pyyhkeitä tai lainaavat jotain sukkia tms. mutta en ole kenessäkään niissä huomannut transun elkeitä niin paljoa ainakaan, että sellainen paita kiinnostaisi..

Siis kertokaa oitis kaikkia hyviä vinkkejä, mistä en ole osannut vielä paitaa etsiä.

Kiitoksii ja kivaa lauantaita :)