Nyygh, siinä minä olin ja luulin että asumme rauhaisassa periferian kolkassa, jossa tuomet kukkivat silkoisina, kissat ja koirat ovat kavereita keskenään, naapurit tervehtivät toisiaan ja lainaavat toisilleen kottikärryjä ja kertovat viherpeukalo keskellä kämmentä syntyneille, mitkä kasvit ovat hienoja jalokasveja ja mitkä rikkaruohoja...

Siinä minä olin ajelemassa aamuvarhaisella viemästä kuopusta yläasteelle, kun pihaamme, tänne rauhan ja lempeyden tyyssijaan kaarsi poliisiauto. Poliisien päät poukkoilivat kuin tennisottelussa ja auton takaosassa oli koira.

Siinä minä pelkäsin että nyt on joku käärme luikerrellut tänne paratiisiimme. Joku rosvo!

Siinä minä sitten makasin peloissani terassillamme ja käristin nahkaani. Tyttäreni oli siinä kanssa. Kohta kuulimme ammuskelua. Pelkoni ei ollut siis turha! Käärme paratiisissa! Rosvo ja pyssy!

Siinä minä sitten edelleen olin ja kuulin, että pitkin Vuosaarta on riehunut hirvi. HIRVI! Tuossa ihan lähellä se sitten näki viimeisen silmäyksen elämänsä aikana.

Kun hirvivaara oli ohi niin putsasin etupihan pöpelikön rikkaruohoista, koppakuoriaisista ja liian kuiviksi kuivuneista kuivikkeista.

Jo joutui armas aika!

Kivaa lauantaita kaikille ja onnea valmistuneille:)