Moi!

Teenpä tälläsen tosi itsekeskeisettömän kyselyvastausjutun! Tosin nämä jutut nyt tuskin tulee kenellekään minään suurena yllätyksenä tai paljastuksena, tai olen minä varmaan ainakin suurimmasta osasta näitä juttuja joskus kertoillut.. Tämä on esiintynyt eri blogeissa, kuten esim. salarouvani Kukkiksen blogissa.

1. inhoan yli-isoja silmälaseja, joissa ei luultavasti ole edes mitään vahvuuksia. Ehkä niiden isoin sesonki on ohitse, mutta kyllä niitä vielä näkee. Hyi kun ne on kamalia.

2. turhamaista tai ei- aion mennä ottamaan ripsienpidennykset. Kelatkaa! Ripsienpidennykset! Seuraavaksi sitten kulmakarvojen permanentti...

3. saan raivarin julkisissa kulkuvälineissä kovaan ääneen kännykkäänsä kailottavista kanssamatkustajistani. Puhukaa hiljempaa, tai mielummin puhukaa kotonanne!

4. meillä on kotona 14 lemmikkieläintä. Ainakin muistaakseni tuo on elukoiden nuppiluku.

5. olen syntynyt ja asunut 8 ensimmäistä elinvuottani Rovaniemellä. Sitten muutettiin Helsinkiin ja olin tosi juntti! En ymmärtänyt mitään, mitä uudet kaverini puhuivat. Kerran esim. oltiin meillä kotona, ja kun kaverini ilmoitti lähtevänsä "himaan" , niin minäkin iloisena ilmoitin että "miekin lähden himaan"! 

6. haluaisin tissienpienennyksen joskus. Tai ainakin -kevennyksen. Tai pystytyksen.

7. olen seurustellut Elma-sedän kanssa 33 vuotta. Tai ei me enää seurustella- ollaan naimisissa. Alettiin teineinä oleen.

8. minua ihmetyttää terveet mutta kuitenkin alati-sairaat ihmiset. Milloin on kurkku kipeä, milloin selkä, milloin perna, välilevykin pullistelee ja nyt meni sähkötkin vintiltä. Jos kyse on huomion/säälinkeruusta niin ei heru, sori.

9. en ole käyny moneen vuoteen kampaajalla. Onkohan tää ollut kimmokkeena kuopuksen opiskeluvalinnalle. Hiusalan tutkinto on se valinta. Hiusala ei ole siis paikkakunta, vaan hius_ala. Tukka-ala.

10. vaikka olen periaattessa kai aika kätevä käsistäni, minulle tuottaa ylivoimaisia vaikeuksia saada lapsilukollisia turvakorkkeja auki! Ne eivät vaan aukea. Moni muukin avattava/kiinnitettävä juttu tuottaa minulle suuria vaikeuksia.

11. jätän kotona kenkiäni jokapaikkaan, siis paikkoihin mihin ne ei kuulu. Köh. (tästä asiasta minulle huomautellaan kotona)

12. kun siivoan kotona, kadotan siivousrättini ainakin 29 kertaa. Se on siis aina kateissa.  

13. saamieni tietojen mukaan, olen myös  toivottaman hidas siivooja. (no kai nyt kun yli puolet ajasta menee siivoustarvikkeiden etsintään!) 

14. tämäkin perustuu saamiini tietoihin kotoa: vihellän tai laulan aina kotona, ja varsinkin rappusia kulkiessa.

15. opin pitämään punaviinistä tämän vuoden tammikuussa.

16. edelleenkin inhoan juustoa. Hyi mitä sukkamehulta haisevaa kamaa... ;) 

17. inhoan kirosanojen lievennettyjä muotoja. Ruma sana sanotaan niinkuin se on, saatana soikoot!

18. ärsyynnyn myös siitä, kun aikuiset ihmiset käyttävät "lapsisanoja" puhuessaan muille kuin lapsille. Siis esim. pipi, poppa ja popot nyt vaikka.  Mielestäni kyllä lapsillekaan ei tarvitsisi lässyttää moisia välttämättä ollenkaan.

19. en myöskään syty ihmeemmin sananmuunnoksille eli munansaannoksille.. eh he he.

20. katson telkkarista mieluiten kaikkea sellaista, mitä "kukaan muu ei katso". Siis kaikkee paskaa. Tosi-teeveetä ja saippuasarjoja. Ahhh ihanaa!

21. kummeksun kalenterin mukaan pukeutujia. Nyt kun on syyskuu ja t-paitakeli ulkona, niin kulkeeko ihmiset t-paidoissa? No ei- kaulaliinat ja lapaset niillä on. Tänään bongasin untuvatoppatakin. Kamalaa.

22. kummeksun kaikkia kiihkoilijoita. Siis jotka toitottavat omaa katsomustaan asioista ainoana oikeana ja kaikki muut katsomukset ovat vääränlaisia.

23. minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista poliittista kantaa. En tajua politiikasta mitään, eikä se kiinnosta minua pätkääkään. Äänestämässä tosin käyn.

24. inhoan tekopyhiä ihmisiä.

25. hälytysajoneuvojen ääni saa minut paniikkiin. Olen yrittänyt opetella mantraa: "jollain on hätä, mutta hän on avun piirissä, jollain on hätä, mutta hän saa apua..."- laihoin tuloksin.

26. olen sekä oikea- että vasenkätinen. Esikoisellani oli sama vika, ja sehän ei neuvolantädeille sopinut laisin. Hänestä etsittiin vaikka mitä vikoja, mutta mitään ei löytynyt. Ei saisi olla kuin yksikätinen, muuten on joku kauhee aivovamma.

27. minulla ei ole mitään kroonista sairautta tai vaivaa. Migreeniä podin nuorempana, mutta tauti loppui kun tulin ekaa kertaa raskaaksi.

28. kun tulen töistä kotiin, vaihdan välittömästi vaatteet. Vaikkei työvaatteeni ole mitään farkkuja ja t-paitaa kummempia, vaihdan ne silti. Verkkarit rules.

29. luen paljon. Lukutottumuksenikaan eivät kovin syvällisiä teoksia käsitä. Juoppohullun päiväkirjat, dekkarit ja sellaiset uppoaa paljon paremmin kuin jotkut Dostojevskit.

30. ahdistun liiallisista kalenterimerkinnöistä. Oon enemmän spontaani ihminen. Joku kivakin juttu saattaa stressata etukäteen. Mitä mä laitan päälle? Hei apua hei!

31. minusta kaikki nämä uudet suomalaiset naisartistit kuulostavat aivan identtisiltä ja kaikki yhtä kaameilta. Tarkoitan siis Jippua, Chisua, Anna Puuta, Laura Närheä... Kaksi ensinmainittua on ekstrakamalia.

32. mun mielestä Olli Lindholm on Suomen huonoin laulaja. Hyvänä kakkosena tulee Neumann. Sitten Remu.

33. mielestäni Lauri Tähkä on kamala kokonaisuudessaan. Biisit, ääni, murre, ulkonäkö, vaatteet ( se kuollut elukka kaulassa jossain telkkarigaalassa oli piste iin päälle) 

34. en osaa tehdä hyvin ruokaa. Meillä Elma-setä hoitaa sen puolen.

35. nukun aina kuin tukki ja nukahdan myös jo siinä vaiheessa kun pääni on matkalla tyynyyn. Ainakin suunnilleen.

36. olen melkein aina hyvällä tuulella. Paitsi silloin, kun olen pahalla tuulella.

37. viihdyn kotonani, ja minulla on harvoin tarvetta päästä sieltä vapaa-aikana mihinkään ulos tuulettumaan.

38. aion järjestää isot synttärijuhlat ensi keväänä, ja kutsun sinne myös sut siinä niin. (enkä tarkoita tällä kertaa mitään kommenttilaatikkobileitä) 

39. olen sosiaalinen

40. minulla ei ole ikinä pitkät kynnet

41. olen värjännyt hiuksiani jo vuosia, vaikka vasta pari viimeistä vuotta siihen on ollut oikea tarve. nimimerkki harmaita pukkaa.

42. luen seiskapäivää lehteä, vaikka periaatteessa inhoan sitä. Luen silti. Olen ainoa suomalainen joka lukee seiskaa. Ainakin tälläinen fiilis tulee kun kuuntelee ihmisten puheita.

43. jos olette yhtään seurannut blogiani, niin tietänette myös että crocsit on maailmankaikkeuden hirvittävimmät jalkineet. Hyvänä kakkosena tulee UGG-saappaat.

44. olen perheeni toiseksi lyhyin jäsen, jos eläimiä ei lasketa mukaan, ja niitähän ei  tähän lasketa.

45. minulla on moottoripyörän ajamiseen ajolupa, mutta en ole ikinä ajanut metriäkään ko. vehjettä.

46. olen ollut kerran moottoripyörän kyydissä, ja pelkäsin niinkutsutusti helvetisti.

47. melkein kaikki huonekalut meillä kotona on Ikeasta. Ruokapöytä on joku kallis Vepsäläis-kalu, ja se on mielestäni ehdottomasti rumin huonekalu mikä meillä on.

48. sain E-sedältä ensimmäisen oman uuden kannettavan vähän aikaa sitten. Olen aina perinyt muiden romut.

49. en käyttänyt hammasrautoja nuorena, ja nyt harmittaa yksi vino hammas. Tora-raateluhammas suorastaan.

50. minulla on monta kenkäparia joita en käytä koskaan, vaikka ne on ihan kivoja kenkiä.

51. olen käynyt kaupassa pelkkä vilauttelijatakki päällä. (älkää kysykö... )

52. en aikoinani ostanut neljävuotiaalleni kaljaa kaupasta, vaikka hän sitä vaati uhkauksella "jos et osta mulle koria kaljaa, multa tulee hermot".

53. en ole ostanut ikinä itselleni yhtään cd-levyä, ja silti meillä on niitä vinot pinot kotona.

54. ostan lähes kaikkiin juhliin uusia vaatteita, mutta saatan silti laittaa vanhat päälle kuitenkin. (huom. en käy usein juhlissa)

55. vaikka tykkään kaikesta epäterveellisestä ja lihottavasta, en ole koskaan syttynyt sipseille, juustonaksuille ja vastaaville

56. kotonani on varmaan 50 t-paitaa tai hupparia, jossa mainostetaan jotain Hectorin kiertuetta tai levyä. Tämä oli joskus oikein vitsinä meillä ja muualla.

57. meillä on iso koti, mutta emme aio muuttaa pois sieltä sittenkään kun kaikki lapset ovat muuttaneet kotoa. Muuttotilanne on tällä hetkellä 2/4:stä on muuttanut omilleen.

58. Elma-sedän ja mun kummipoika, Tarmo (7kk) on ihana.

59. en näe enneunia, mutta sinä yönä kun Estonia upposi, näin etiäisen ja se oli pelottavaa. Aamulla oli shokki, paniikki ja hirvitys kun kuulin uneni uutisen ensimmäistä kertaa.

60. tykkään nuorisosta, muistakin siis kuin omista nuoristani. Monet nuorison edustajat ovat tosi kivoja ja vitsikkäitä tursaita.

61. en tykkää teestä. Tee tuoksuu paketissa hyvälle, mutta maistuu mukissa pahalle.

62. kävin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa ulkomailla sitten lasteni syntymän. (Tallinnan lasken lähinnä Helsingin esikaupungiksi, siellä olen käynyt) 

63. viherpeukaloni on keskellä kämmentä. Ja kämmen on hanskassa, joka on hukassa.

64. luitani on murtunut joskus.

65. olen ollut edellisessä elämässäni Dumbo, ja tästä jäi jäänteeksi isot korvat. Korvani on valtaisat!

66. olen harrastanut laskettelua, viulun- ja pianonsoittoa. Ja... tanhuamista.  

67. olen älyttömän hyvä Alias-sanapelissä. Vaikka ite sanonkin.

68. olen myös aika hyvä Trivial Pursuitissa, paitsi urheilukysymyksissä (oranssi väri perinteisessä mallissa)

69. mielestäni Martti Syrjä on Suomen rumin mies. Pate Mustajärvi tulee toisena.

70. esikoiseni ristiäiset kestivät ainakin kaksi viikkoa. Katsokaas kun kaveripiiriin syntyi eka lapsi, niin pitihän sitä juhlistaa ja kunnolla. (juhlia voi ilman viinaakin toim. huom.)

71. olen sanoittanut kaksi biisiä.

72. juon kahvin mustana.

73. kerään muumimukeja. En aio kuitenkaan käyttää niitä mihinkään menetelmään. eh he.

74. inhoan sanoja: äityli, paituli, hamppari (kun kyse hampurilaisesta), päikkäri, teeppari. HYI.

75. minusta julkkikset Tuksu, Matti Nykänen, Leuka-henna ja melkein kaikki BB-julkut ovat turhempia kuin turhat julkkikset.

76. kävimme Elma-sedän kanssa häämatkalla Ilovaarirokissa.

77. minulla ei ole kuin yksi etunimi. Voin paljastaa että se ei ole Elma. Yllätyittekö? 

78. en ole ollut koskaan putkassa

79. minut on nimetty lähiökuningattareksi erään vaimonhakkaajan toimesta. Nimitys oli hänen kostonsa siitä, kun vähän huomauttelin hänelle harrastuksestaan (eli vaimonhakkaamisesta).

80. inhoan useita radiojuontajia. Hei radiojuontaja, suurin osa kuuntelijoistanne ei ole idiootti-imbensillejä!

81. minulla on luonnonkiharat hiukset jotka taltutan suoristusraudalla.

82. minulla on mummopyörä, vaihteeton Helkama ja se on ihana.

83. osaan nauraa itselleni.

84. olen huumorintajuinen

85. en jaksa kauheasti surra tulevaisuutta.

86. minulla oli maailman romanttisin hääyö...

87. pelkään oravia.

88. olen tosi tavis.

89. em. kohdasta huolimatta minulla on naamavippi tavastialle.

90. tulen hulluksi ennen joulua. Olen jouluhullu ihminen. Rakastan joulua!

91. saatan laulaa joululauluja kesällä ja suvivirttä talvella. Ei se niin tarkkaa oo !  

92. mielestäni nuudelit haisevat sukkamehulle. Juustokin siis haisee, mutta eri sukan mehulle.

93. minulla on kotona verhoja ja mattoja eri vuodenajoille. Ja joululle tietenkin omat.

94. inhoan excel-taulukkolaskentaohjelmaa.

95. en ottanut sikainfluenssarokotusta, en sairastunut sikainfluenssaan, olen kyllästynyt jo koko tautiin tai sen rokotukseen tai sen rokotuksen aiheuttamaan tautiin. (niin ikävä kun se onkin...) 

96. minut tunnetaan kaikkialla lempinimelläni. Myös töissä. Ja lempinimenikään ei ole Elma. Tsihhih.

97. minulla on varmasti maailman toiseksi huonoin suuntavaisto. Tyttärelläni on huonompi.

98. minulla on kotona aina joku projekti menossa.

99. olen auringonpalvoja ja rakastan hellettä

100. en jaksa oikolukea tätä , sori siis kaik virheet.