Heipä taas!

Uskokaa tahi älkää, mutta minua hieman hävettää tuo viimeksi kirjoittamani purskaus. Ei sillä, ettenkö edelleen olisi kyllä ihan samaa mieltä asioista, mutta kielenkäytössäni taitaa olla hieman parantamisen varaa. Olenkin kostoksi itselleni ja kiroilevalle kielelleni katumusharjoittanut "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan täällä metrossa maailman"- ajattelua.

Katsokaas, päätin voittaa vitutuksen edukseni (tai joksikin ees) ja tein parina päivänä metrossa näin: jätin kirjan suosiolla kassiini ja aloin tutkailemaan ihmisiä sillä silmällä ja tällä korvalla. Oikein _toivoin_ että ihmisten puhelimet soisivat hulluina, jotta näkisin että osuivatko arvailuni oikeaan. Mä nimittäin tein päätelmiä: tuolla tiukka-ilmeisellä toppatakkitädillä on taatusti joku natsisoittoääni puhelimessaan ja natsiääni puheäänessään. Tuolla leppoisalla papalla taas on joku iloinen tilulilu-perussoittoääni ja se puhuu taatusti karjalaa. Tuo teini suhauttaa stadi-ässää ja sen soittoääni on varmaan joku teiniangstinen…(hitto, sanoinko tosiaan että iloinen tilulilu... olen sekaisin näemmä)

Lopetin empiirisen tutkimukseni siihen kun _kukaan_ ei puhunut mitään! Kenenkään kassit ei kikattaneet, eikä metrossa raikanut sekofoninen puhelinkakofonia! Tässä kohtaa turhaa kai edes mainita, että heti kun kaivoin kirjan kassista, se taas alkoi.. Saakeli.

Olen ollut kiireinen! Mulla meni koko viikonloppu kotona huoneiden järjestelyä muuttaessa, ja sen vuoksi olin estynyt blogimiitistäkin. Tai jos olisin mennyt sinne niin oisin ollut hikipaskainen ja joku Lundian karmi kaulassa, ja sit ei ois ollut kivaa kellään, paitsi ehkä mulla.

Mulla on nyt sitten kirjasto/työhuone. Iida otti siitä ystävällisesti muutaman kuvan, ja koska huone on niin pieni, että joku makrolinssi (vai mitä ne nyt on? objektiivi? subjektiivi?) ois ollut paras vaihtoehto huoneen kuvaamiseen. Mutta tässä se nyt on:

IMG_3332.jpg picture by ryudak

 IMG_3327.jpg picture by ryudak

IMG_3328.jpg picture by ryudak

Lattiatilaa tuossa on kyllä sen verran, että voidaan salarouvain kanssa hamuta kristallisesta viskikarahvista viskiä (jota mulla ei vielä kylläkään ole, koska inhoan viskiä, mutta se nyt ei kuulu tähän) ja keskustella kirjaston klassikkoteoksista, kuten koululaisen tietosanakirjoista osat 1-7  ja apollo tietosanakirjoista 1-4 , jossa nelosessa ei oo kansia jäljellä kun joku elukka söi ne ja juoppohullun päiväkirjoista ja liza marklundeista ja harrypottereista jne.

Muutenkin mulla on NIIN suuria sisustussuunnitelmia taas että! Hyvin suunniteltu on puoliksi sisustettu ja ens viikolla meen taas tyhjentämään Ikean !

Olen tosi iloinen kun on lauha. Loska eikä myöskään paska ei haittaa yhtään, kunhan _ei_ole_pakkasta_. Ihanaa kun lumet sulaa ja kaikki on oikeastaan aika ihanaa.

Mullahan on nyt ensimmäinen lapsi muuttanut pois kotoa. Ei syntymäjärjestyksessä ensimmäinen tosin, mut kuitenkin. Silti minulta ei vieläkään pääse laulua, nimittäin joutsenlaulua: nyt mitä vaistoillas teet, kun linnut pesästään on pois lentäneet, on enää valokuvat .. mitä ne nyt olikaan haalistuneita tai kellastuneita tai jotain. Huh huh. Tuli oikein kylmät väristykset joutsenlaulun siteeraamisesta. Huh huh.

Tämä pikainen huonejärkkäily on tietenkin jotain kriisin tuotosta. En ois kyllä kestänyt kotoamuuttaneen tyhjää huonetta, olkootkin että (nyt seuraa hokemani mantra) *kukaaneiookuollu kukaan ei oo kuollu kukaanei ookuollu kukaaneioo kuollu..* Nyt huone on kovasti asutettu kuopuksen toimesta ja kuopuksen huoneesta tuli tuo kirjasto/työhuone.

Kriisistä toiseen: eilen tuli Elma-sedällä ja mulla 31 vuotta täyteen. 31 vuotta sitten siis aloitimme seurustelemaan. Kauheeta ku tunnen itteni ikälopuksi, mutta huom! Me alettiin seurustelemaan suunnilleen sikiö-ikäisinä ;)

Nyt en keksi enää mistä kirjoittaisin. En siis kirjoita mistään. Mutta lopuksi vielä pari kuvaa. Kaikki kuvat ovat Iidan ottamia.

IMG_2719.jpg picture by ryudak

Hämähäkki hangella ja taatusti mua paremmat putkimieskoirat Osku ja Halla.

IMG_2112.jpg picture by ryudak

Hei vaan kaikille.