Olen kuullut väitettävän, että aamuisiin heräämisvaikeuksiin ja hitaaseen käynnistymiseen saattaa liittyä huono verensokeri. Siis matala kai.

Oli miten oli, tänä aamuna olin vähintään insuliinikoomassa, niin vaikeaa oli herätä. Yleensä herään helposti ja olen samantien hereillä, mutta en tänään.

Siinä minä painelin kännykkäherätyksen torkkupainiketta, ja olin jossain vaiheessa torkkunapin tahkomista työntänyt kännykkäni korvan alle! Ah, ihana nokialainen luksustyyny!

Heräsin sätkyen kuin silakka, kun se saakelin toosa alkoi soida suoraan korvassani. Hemmetti!

No jos abi-lapsellani oli tänään enkun kuullun ymmärtämisen yo-koe, niin mulla oli torkun kuullun tajuamisen tuskallinen ihmiskoe.

Ootteko muuten hokanneet, että joskus yhdelle ja samalle päivälle kasaantuu jotain samaa asiaa ihmeen paljon. Öh, tarkoitan tällä siis sitä, että jonain päivänä tuntuu, että jokainen vastaantuleva on vaikka paksuna. Tai että jokainen vastaantuleva on kännissä/teinikana/luuriin huutaja/ynseä mamselli… jne.

Eilen koko kotimatkan ajan törmäsin (tai oikeammin ne törmäsi minuun) kännikaloihin. Joka paikassa oli känniläisiä! Maanantaina viiden aikaan! Onhan se tietenkin mukavaa, etteivät ihmiset ruoki lamaa ja jätä viinoja ostamatta, mutta huoh. Kännissä oli ihan peruskännissä aina olevat, virkamiesten näköiset, virkanaisten näköiset, tavikset, ei-tavikset, teinit.. kaikki! Paitsi mä.

Tästä sainkin sitten oivaakin oivemman aasinsillan ällötykselleni, sanakikkailuihin, eli kun tuosta lamasta tossa puhuin niin että meinaan kuolla nauruun kaikista tosi TOSI , aivan älyttömän vitsikkäistä "älä ruoki LAAMAA" tai "älä ruoki Dalai Lamaa"- yhteisöistä, joita esim. on Facebookissa. Siis MITEN OMAPERÄISEN VITSIKÄSTÄ! Oon vissiin tyhmä ja huumorintajuton, kun en tiedä missä kohtaa pitäisi nauraa.

Ja tästä sainkin jo toisen aasinsillan, eli kohta on kaikilla aaseilla maailmassa oma nimikkosilta (älkää kuitenkaan perustako "älä silloita aaseja"- yhteisöjä mihinkään, pliis) inhotusjuttuun.

Koska ärsyynnyn helposti, niin ärsyynnyn sanonnasta avoppi. Eli avoliitossa elävien anoppi on avoppi? No hitto, heh heh. Eikä tässä vielä kaikki. Joku tälläinen avopinkuvatus kirjoitti mitä ilmeisemmin paituli päällä jossain että hänen VÄVYKKI sitä ja tätä. Vävykki!? AAAAAAAAAARRRRRRRHGGG. Vävy on vävy on vävy ja anoppi on anoppi, olkoot näiden sukulaisuussuhteiden takana avo- avio- tai vaikka salaliitto. Joku raja nyt hei oikeasti noilla sanojenraiskauksellakin! Mrrr!

Elma-setä se lähti taas sitten reissuun, tällä kertaa Barcelonaan. Mulla siis E-S loma taas, tosin tämä tuntuu välillä jo hieman pakkolomalta... Onneksi Kiva-Taina tulee meille viikonloppuna (senkin mies lähti sinne samaan Barcelonaan) ja me mennään lespobileisiin! Niistä raportoin toki sitten.

Nyt koitan vielä lajitella klemmareita. Kivaa viikon paskinta päivää vaan kaikille! (tiistai on.)