Hei taas!

Näpsäkimmät teistä saattanevat huomata, että vaihdoin pohjakuviota. Tämä kuvastaa minua- olen pihalla kuin lumiukko ja samalla toivon, että pihalle voisi tehdä lumiukon. Koska se tietäisi suojakeliä, ja tää ärsyttävä ja hermojakiristävä pakkanen olisi pois.

Mä nimittäin inhoon pakkasta! Tämä lamauttaa minut ihan täysin ja aiheuttaa myös fyysisiä oireita. Koko yläkroppa on jumissa ja kipeä, kun ulkona kävellessään koittaa piilottaa päänsä mahdollisimman syvälle olkapäiden väliin ja hampaissa on olo, kuin niissä olisi parisenkymmentä reikää, ja tämä vain siitä kun tuolla kylmässä jotenkin vahingossa puree hampaita yhteen, joko kylmästä tai raivosta toimimattomia liikennevälineitä kohtaan.

Pukeutumisohjeet osaan, jopa kerrospukeutumisohjeet. Niin että ei auta. Mulla on tänäänkin niin paljon vaatteita päällä kuin se eteenpäinliikkumisen mandollistamiseksi on mahdollista. Mut ei auta! 

Ja älkää sanoko myöskään jotain tämänkaltaista: "hyvähän teidän siellä etelässä on kun pakkasta on vain - 15 ja sitäkin korkeintaan pari viikkoa, täällä on -68 astetta 5 kk putkeen": No voi voi sentään, se lie ei minun vika, vaikka aika monet tässä maailmankaikkeudessa toki ovatkin?

No se siitä, turha kai tästä on vänkyttää, kun asialle ei vaan voi mitään. Joten end of säästä puhumislänkytys tähän kohtaan nyt.

Mutta raastaa mun hermoa hieman joku muukin kuin pakkanen. Nimittäin kertokaahan jos osaatte, mistä johtuu se, että kun tilaa aikaa terveyskeskukseen, niin sille puhelimenvastaajatädille pitää hyvin tarkoin selittää, että miksi haluaa tilata lääkärille aikaa? Kuuluuko se jotenkin sille vai tilataanko terveyskeskuksiin niin paljon ihan huvikseen aikoja, että jokainen tilaaja on tentattava läpikotaisin. Mitä jos tädille vaan sanoisi, että minä en tiedä mikä minua vaivaa, ja siksipä juuri haluaisin lääkärin selvittävän sen? 

Tilasin kahdelle lapselleni ei- kiireellistä aikaa, kahdesta aivan eri syystä ja jumalauta kun sain sepittää ummet ja lammet että aika herui kuukauden päähän! Entä jos olisi joku tosi arkaluontoinen sairaus tai vaiva... eikö aikaa heru, jos olisi oikea salaihminen ja ilmottaisi että "enpäs kerro":

Noh, mulla ei ole koskaan oikein ollutkaan mitään positiivista kerrottavaa meidän omasta terveyskeskuksesta, niin eipä tämä(kään) asia nyt minään isona yllätyksenä tullut.

Kah, huomaan että kovin negasävyistä tekstiä tulee nyt... no tiedättekö, se johtuu vain ja ainoastaan tästä pakkasesta. Oikeesti. En mä mustaa räntäloskapaskakelejäkään kaipaa, mutta vähän lauhempaa.. joku - 2 ois just hyvä. Lumet pysyisivät maassa, mut ei ois näin tympeen kylmä. Nih.

Hei ihanaa kun onkin taas jo perjantai! Jo toinen tällä viikolla ! :) 

Seuraavaksi lupaan tehdä positiivisemman postauksen. Ihan varmasti!