Siinä minä kävelin eräitä periferian kauppahimputin kyljessä olevia rappusia alaspäin. Olin töistä tulossa, apteekin (hain väsymykseen Beroccaa, kun eivät amfetamiiniä myyneet, epatot!) ja muihin tarpeisiin kirjakaupasta kaksi pokkaria .

Rappujen puolivälissä huomasin että kah! Appiukkoni tulee vastaan jonkun oudon pojan kanssa. Varmaan jotain sukulaisia maalta tullut kylään tai jotain, näin ajattelin .

Viritin kasvoilleni näin-kohtaan-appiukon-koska- olen -kiva- miniä-ilmeen. Appiukko tuli kohdalleni, olin jo sanomassa jotain, kunnes huomasin että eihän tuo olekkaan appeni, ihan samannäköinen vaan.

Ukon jatkaessa "oudon pojan" kanssa ylöspäin ja minun mennessä alaspäin muistin. Appiukko kuoli vuonna 1998.

Loman tarpeessa?

Sanokaa mitä sanotte- mutta kävin ihan varmuuden vuoksi ja mpms:n ja kaiken mahdollisen, kuten tulvan, hyttystenpistosten, lomantarpeen ja huonon tukkapäivän varalta - ostamassa neljä koria kaljaa. Kahdesta eri kaupasta kun jotain hiton tarjousrajotteita.

Kohta olen siis sekä loman tarpeessa, että kännissä. Hei tonttu-uk... (sori sori)