Hei ja sen lisäksi moi!

En muistanut mitenkään juhlistaa sitä, että blogikirjoittajana mulle tuli viis vuotta täyteen tuossa muutama viikko sitten.

Missä on ikälisät, bonukset Veijoilta Blogger ja Vuodatus? Ansiomerkit, kultakellot ja diplomit?

Istahtakaa nyt edes kommenttilaatikon silkkidivaanille ja nauttikaa tarjoomuksista. Kahvia, pullaa, suklaata, purkkaa, viinaa ja kolmioleipiä! Olkaa hyvät!

Koska tämä on viisivuotis-juhlabloggaus, niin nyt annan itselleni luvan muistella vanhoja. Pastean tähän ihan ensimmäisen bloggaukseni ranskalaisviivaston. Kirjoitan siihen viereen sitten nykyhetken tilanteen , niin tässä näkee että muuttuuko ihminen, ja mihin suuntaan ? :)

 -olen nainen // olen edelleenkin !
- en ole enää nuori // hoh, no en oo kyllä ikäloppukaan. olikohan mulla viis vuotta sitten joku ikäkriisi sitten...
- omistan perheen, johon kuuluu mies ja lapsia // nyttemmin perhe on kasvanut vävyillä ja miniällä ja tursailla
- kaikki lapseni ovat kouluikäisiä // heh, no ei oo enää. Kaks koulussa, kaks ei.
- meillä on lemmikkieläimiä // on edelleenkin.
- asun väljästi tilavassa rivitalokodissa // sama koti edelleen
- koti sijaitsee itä-helsingissä // jepjep
- naapurini ovat minulle lähinnä hyvänpäiväntuttuja // no on osa niistä jo vähän enemmänkin
- käyn ansiotyössä // sorvaan edelleenkin
- kuljen työmatkat julkisilla kulkuneuvoilla // niin teen, paitsi joskus menen autolla, mutta harvoin
- tapailen joitakin työkavereitani myös työajan ulkopuolella // joo kyllä edelleenkin
- en harrasta mitään erityistä // no en niin edelleenkään
- kulutan aikaani tietokoneen ääressä joskus liikaakin // olen vähentänyt
- ärsyynnyn helposti // kyllä
- lepyn helposti // niinpä
- rakastan laiskottelua //ah, mutta päiväunien nukkumista en oikein tajua (nukahdin lauantaina vahingossa ja olin koko loppupäivän ihan pihalla).
- olen hyväuninen // edelleenkin olen
- pidän kuitenkin myös siivoamisesta (en kyllä aina) // tilanne sama
- juon kahvia kohtuullisesti // näin teen
- juon alkoholia kohtuullisesti // välillä myös kohtuuttomasti

- tupakoin kohtuullisesti // juu
- olen kaikkiruokainen // huijasin. En voi sietää mitään juustoa enkä oliiveja enkä metwurstia
- tykkään syödä karkkia ja paljon // tämä pätee kyllä edelleenkin, mutta lopetin karkinsyömisen tuossa loppiaisena ja sen jälkeen paino on laskenut 7 kiloa
- minulla on ajokortti // on edelleenkin
- perheellämme on auto // oikeastaan kolme + miehen työautoja milloin mitäkin.
- en tykkäile ajaa Helsingin keskustassa // en voi väittää vieläkään rakastavani
- olen melko lyhyt // en oo viidessä vuodessa kasvanut pituutta lisää.. harmi
- painoindeksin mukaan olen normaalipainoisuuden ylärajalla // nyttemmin kai sitten normaalipainoisuuden keskirajalla :)
- käytän piilolinssejä // joo
- seuraan muutamia sarjoja ja dokumentteja telkkarista // muutamia? On niitä enemmän kuin muutamia (sohvaperunointi rules)
- pidän lukemisesta // edelleen
- pidän musiikista // kyllä, mutta en tarvi musiikkia joka tilanteessa niinkuin esmes kuopukseni (siivousmusiikki, läksyjentekomusiikki...)
- olen soittanut nuorempana viulua ja pianoa // tää ei oo muuttunut miksikään
- inhoan popedaa, eppunormaalia, laura voutilaista ja kaija koota // tähän lisäksi lauri tähkä ja jippu
- olen huono käsitöissä // en ole yhtään kehittynyt :O
- en ole hyvä kokki // en edelleenkään
- mies hoitaa kokkauksen // näin tekee  
- joskus olen melko kekseliäs // ja aina vaan kekseliäämmäksi muutun
- en inhoa talvea // no hitto inhoonpas !
- en välitä siitä, että näytän pakkasella muumiolta // hah, mikä pakkanen ? Ilmastonmuutosta ilmassa ?
- inhoan talviautoilua // Kyllä! Ja talvikävelyä!
- rakastan kesää // <3
- olen ennakkoluuloton // no kai mä vieläkin olen...
- hyväksyn homoliitot // nii-in
- en hyväksy homojen adoptiovaateita // toisaalta - parempi kaks hyvää homovanhempaa kuin yksi tai kaksi huonoa heteroa.
- en seuraa politiikkaa // en vieläkään
- en juurikaan seuraa urheilua // en seuraa yhtään. yöks
- pelkään hammaslääkäriä // ´no kyllä
- pelkään tavallista lääkäriä // en pelkää enää
- mielestäni nykyinen peruskoulu tasapäistää oppilaat // edelleen samaa mieltä.

- en pidä erikoisuuden tavoittelemisesta // en edelleenkään
- en pidä pyrkyreistä // en niin
- olen sosiaalinen // juu-u
- pidän kuitenkin omissa oloissani olemisestakin // joo, paitsi liian rauhallinen koti ahdistaa välillä :)

Siinähän ne. Muutosta ei ole kovin paljon tapahtunut. Se kertonee siitä, että oon jämähtänyt tyyppi :)

Ei mulla nyt muuta. Ottakaa tarjoiluja!