Moi!

Pahoittelen, jos teitä on muitakin kuin minä, joilla tulee sika-influenssa suunnilleen jo korvistakin ulos. Aion kirjoittaa siitä silti muutaman sanan.

Kyseessähän on siis influenssa, joka kantaa edessään sika-etuliitettä. Itse sairastin viime talvena tietämättäni influenssan (ilman sikailua). Kävin kyllä lääkärissä, mutta vain saadakseni sairaslomatodistuksen. Vasta jälkeenpäin joku työtoverini tulkitsi lääkärin sairaslomadiagnoosin influenssaksi. En kuollut tautiin, enkä käynyt lähelläkään manan majoja....

Mikä siinä on, että kaikki jotain eläinperäistä etuliitettä kantavat tautikannat saavat aikaan hirveän hysterian? Ensin oli lintuinfluenssa-paniikki ja nyt siis sika-i. vielä paniikimpi? 

Olen ihan melko varma, että jos tämänkertaisen aallon nimi olisi vaikka  joku a-virus, niin ihmiset ois paljon rauhallisemmin.

Kuopukseni on paniikissa nyt tämän sika-influenssa-uutisoinnin kanssa. Hän on nyt ihan varma, että me kaik kuollaan.

Olen koittanut selittää hänelle, että jos niin moni sairastuu kuin on ennustettu, niin täällä Suomessa ei vaan asiat sitten ehkä oikein suju.. jos ei esim. julkiset liikennevälineet kulje kunnolla, kun kaikki kuljettajat röhkivät pedeissään, niin se on ongelma. Tai jos kaupantädit/sedät/opettajat/lääkärit/hoitsut/jne. jne.sairastuvat niin se sitten näkyy kaikkien arjessa.

No joo. En nyt oikein itsekään tiedä, mikä mulla oli pointti koko jutussa.. Paitsi sen vielä sanon, että ärsyttää sekin kun jos joku vaikka aivastaa, niin heti on kuoro huutamassa ympärillä "sikanuha". Jos joku ilmoittaa olevansa kipeä, niin heti kuoro kommentoi "possunuha". jne. Pläääh. Minua hieman nukutti tänä aamuna. Tämähän ei voi merkitä mitään muuta kuin sik...

Mutta mulla on ihan oikeita ongelmia;) Onneksi tajusin eilen kokeilla huomisia hääkenkiä sukkien kanssa. Olen nimittäin käyttänyt niitä ilman sukkia vain...

Jumalauta ja help! Niistähän tuli liian isot sukkien kanssa! Sukaton jalka on kai sen verran tahmea jne. että kengät pysyy paremmin jalassa. Nyt kaikki hyvät niksikeinoideat mulle kommenttilootaan pliis :D Pohjalliset eivät oikein tule kyseeseen, koska ne näkyvät sellasesta reikäjutusta jne.

Pitäskö ne vaan liimata sukkiksiin kiinni?:D Toimiiko hiuslakka tässä, niinkuin se toimii spagetti-olkaimien paikallaan pysymisessä? Auttakee jos voitte. Haluaisin niin laittaa just ne kengät nimittäin.

Sit iloisa uutinen kaikkien näiden valtaisien ongelmien kevennykseksi.

Anni, eli tää mun kuopus, oli vielä eiliseen saakka yksi niistä onnettomista nuorista, jotka eivät peruskoulun jälkeen päässeet mihinkään jatko-opiskelupaikkaan. (ja tähän taas vaikutti mm. varmasti se, että Anni hokas vasta varmaan joskus viime huhtikuussa, että koulun eteen pitäis jotain tehdäkin... ja todistuksen keskiarvo oli sen mukainen.. eli huono)

Eilen tuli tieto, että se pääsi kymppiluokalle, ja vielä  sille tietylle kymppiluokalle, joka valmentaa ja valmistelee (jotenkin, en tiedä miten) oppilaita just siihen kouluun minne olisi ysin jälkeen halunnut. Eli tässä tapauksessa kauneudenhoitoalalle.  Riemukasta!

Nyt minä menen tuonne Kaivopuiston Kanuunaan (kirpputori) katsomaan, josko siellä ois vielä sellaset yhet hienot punaset kengät .. ihan varmuudeks vaan.

Aurinkoista perjantaita!