Sain diagnoosin. Nilkassani on rasitusmurtuma. En voi käsittää- voiko sohvaperunointikin aiheuttaa näinkin voimallista rasitusoireistoa? Näköjään voi, samaten kuin vääränlaiset kengät, virheelliset asennot, kummalliset kuormitukset.

Minulla on myös löysät ligamentit ja niiden myötä yliliikkuva nilkka. Myös nuo seikat ovat saattaneet edesauttaa rasitusvamman syntymää.

Hoito-ohjeet ovat lähes samat kuin eilen, eli KKK (tarkoittaa tietenkin sitä, että minun pitää rientää suorinta tietä kolmen koon supermarkettiin ostamaan kaikkea lääkitsevää, kuten suklaata), 4-12 viikkoa lepoa (aikamoinen aikahaarukka sanoisin) ja  immobilisaatio ainakin 3 viikkoa.

Sanokaa minulle, miten voi samaan aikaan levätä ja liikkua? Liikkuminenkin kun on tärkeää, niissä rajoissa mikä tuntuu hyvältä. Tietynlaisia liikkeitä pitää suosia, toisia taas syrjiä. Taivuttelella ei saa eikä seisoa tahi istua pitkiä aikoja paikallaan. 

 Minusta lepääminen ja liikkuminen on samanlainen yhdistelmä, kuin pyytäisi jotakuta samanaikaisesti huutamaan ja olemaan hiljaa. No joh.

Menen uudelleensidottavaksi terkkarille tänään ja jotenkin minua nyt vain tämäkin tilanne vain huvittaa. Että tälläinen tapaus nyt siis tällä kertaa minulla.

Lounastamossamme tarjoiltiin tänään nälkäpäivä-ateria. Nimensä veroinen! Vähän reilu tunti ruokailusta, ja mahani kurnii voimakkaasti.