Olen pitkin päivää vokotellut kevättä kotiini. Olen siis pikkuhiljaa kerännyt joulukrääsää pois ja sitähän riittää. Kun niitä asettelee paikalleen vähän pikkuhiljaa, ja sitten kuitenkin kaiken haluaa pois yhtäaikaa, niin minulla on nyt jokapaikka täynnä kynttelikköjä, erimateriaalisia tonttuja, enkeleitä ja joulupukkeja ja kaikenlaisia joulutekstiilejä ynnä muuta.

Huomasin hoilaavani kovin äänekkäästi "päättyy joulu vaikkei kenkään sois, joulukuusi viedään pois pois pois, mutta ensi vuonna hän, saapuu lailla ystävän..." ja huomasin lyriikassa jäävuoren kokoisen epäkohdan! Kuusihan viedään pois loppiaisena ja joulu päättyy virallisesti silloin. Silti laulussa sanotaan että "ensi vuonna hän". Onko vuoden 2006 joulu peruttu? Ja sitten.. kun (tai jos joulu peruutetaan niin jos) ensi vuonna poden taas pienoista kriisiä siitä, että millaisen nässiukon rangan mies mahdollisesti kantaa tänne joulukuusta imitoimaan, niin pitääkö minun sitten vaan ajatella, että joulukuusi on hän, joka saapuu lailla ystävän... No joo. Onkohan minulla hieman tylsää?

Kävin kuopukseni kanssa tänä aamuna mielenkiintoisen keskustelun. Joka sai alkunsa kun serkkunsa, eli tämä minun kidnappauslapseni, oli puhunut kuopukselleni vähän asioita.

Kuopus minulle tätä toimittamaan. Käytiin tälläinen keskustelu:

Kuopus (jatkossa pelkkä K): V sanoi, että mäkin taidan olla masentunut.
Elma (jatkossa E): Ai, minkähän takia V silleen luulee?
K: No kun mä suutun kuulemma niin helposti
E: Tuntuuko sinusta että olisit masentunut?
K: En mä tiedä miltä tuntuu jos on masentunut?
E: Varmaan aika kurjalta. Ei mikään huvita ja on paha olla..
K: Ei mulla sit oo masennus.
E: Niin, sä olet aina suuttunut helposti. Se on luonteenpiirre, että on äkkipikainen ja temperamenttinen. Jos vielä keskustelette asiasta V:n kanssa, niin sano että olet temperamenttisuutta se vain on.
K: Okei, meen jutteleen meseen (messenger) V:n kans ja kerron.
... hetken kuluttua...
K: Äiti äiti, V sanoi että miten mulla muka voi olla permanentti, kun mulla on luonnonkiharat??
E: ÖÖÖÖÖ? Nyt en ymmärrä... mikä ihmeen permanentti?
K: Justhan sä vähän aikaa sitten sanoit, että mulla on permanentti luonne!

Näin. Tokavanhin on dogsitterinä Hyvinkäällä ja siellä ei toimi telkkari ja tänään ei myöskään netti. Taitaa olla melkooosen tylsää tytöllä.

Mutta nyt menen taas repimään jonkun jouluhepenen pois päiväjärjestyksestä. Mukavaa loppiaista kaikille :)