Huomenta täältä taas!

Vaikka olen sairaslomalla, niin en voi olla kokematta raivoa työpaikkaani eli sorvaamoani kohtaan.

Asemani sorvaamossa on siellä organisaatiokaavion alimmilla tasoilla, eli minä sorvaan just niitä sellaisia hommia, joita ei voi jättää seisomaan lomien ja sairaslomien yms. ajaksi, vaan ne on sellaisia päivittäin suoritettavia rutiineja. Vai oletteko koskaan kuulleet esim. puhelinvaihteenhoitajasta, joka voi olla viikon vastaamatta puhelimeen ja sitten purkaa vastaamattomien puhelujen pinon palattuaan sorvin ääreen? Ette ole. Huijaatte tätiä, jos muuta väitätte!

Minulla ei ole sijaista. Minulla ei jumalauta ole ketään virallista sijaista, joka tekisi hommiani- joita ei siis oikein voi jättää tekemättä- jos olen pois. Eräs kohta eläkkeelle jäävä täti on hyvää hyvyyttään luvannut tuurata minua aina jos vain kykenee ja voi. Tänään hänkin on pois (tiesi tämän jo maanantaina) ja minun oisi nyt sitten pitänyt alkaa soittelemaan ja mailaamaan työpaikalleni että pliis, voisko joku tuurata, vaikkei kukaan oikein osaakkaan saati halua, niin silti hei kivat siellä kiitti moi.

Kas kun pomonikin on lomalla tämän viikon, eikä silläkään ole sijaista. Oisin siis joutunut lähestymään.. niin en oikein tiedä että ketä, ja anomaan että jeesatkaa nyt pliis. Arvatkaa anoinko? NO EN! Mielestäni ei ole mun vika, syy, velvollisuus eikä mikään alkaa junailemaan kotoa käsin mitään sijaissysteemejä, jos homma on viisaampien ja ylempiarvoisten taholta hoidettu noin päin peppua. Hähä. Jos hommat ei nyt sitten hoidu, niin se on VOI VOI. Mä en tunne olevani NIIIIIN tärkeä klemmareidenjärjestelijä sorvaamossani, että mun pitäisi näin tehdä edes syvimmissä velvollisuudentuntopuuskissani. Niin. Kiitos että sain purettua nyt tämänkin kakan tänne teidän riesaksenne. Ootte ihania. Pus!

Muihin aiheisiin: tälläisen LT-kotirouvan (ei siis VT. vaan LT, eli lorvia tekevä, eh he he) elämä se sitten on metkaa. Sain äsken suunnattomia kicksejä siitä, kun pyykkikori tyhjeni! Kelatkaa- melkein oisin hyppinyt jos ruhoni ois antanut myöten. Tyhjä pyykkikori! Juhlaa! Hullulla _on_ siis halvat huvit, vaikka hmm. maksaahan sähkö, vesi, pesuaine.. Niin.

Hirveästi houkuttaisi lorvia koko viikko. Lekuri sanoi, että jos torstaina tuntuu vielä pahalta, niin soita. Tarkoittaakohan tämä sitä, että se voisi jatkaa sairaslomaa ihan ilman näkemättä minua? Koska eihän minussa mitään näkemistä ole. Näkihän se jo kaikki mustelmat sun muut jo maanantaina. Tietääkö kukaan, voiko lääkäri jatkaa sairaslomaa ihan puhelimitse. Mistäs minä sitten sen sairaslomalapun saan.. Ettehän te nyt varmaan voi tietää, mut ei sitä koskaan tiedä! Ei kysyvä tieltä eksy!

Niin ja eilinen Elma-setä matkailee episodi päättyi sitten niin, että hän tuli monen mutkan, myllypuron ja mellunmäen ja kaupan kautta kotiin, ja söimme sen ruuan, mikä yleensä nautitaan siinä klo 17-18 välillä (onko sen nimi sitten päivällinen?), kello 22. Vähänks ollaan etelä-eurooppalaisia! Ja sitten setä nukahti sohvalle, ja äsken se lähti töihin.

Koska Sea, eli Elina  luuli, että olen ryppyinen ja wanha, niin sen vuoksi tälläinen asiapitoinen ja kuiva postaus tällä kertaa. Jaa että miten niin tällä kertaa?

Hyvää keskiviikkoa kaikille! :)