Edit illalla. Vaihdoin keväisämmän ja Elmaisamman pohjan. Se on täältä! Palaan kommentteihinne huomenna, hanipööt.


Siinä minä olin, töihin lähdössä törmäkkänä kuin aamukasteinen salakka.

Ah, josta tulikin heti mieleeni että kerroinkos jo että maistoin tuossa pari viikkoa sitten ensi kertaa eläessäni sellaista Fisu-paukkua. Vai onko se paukku se sellainen 4 cl viinatujaushommasekoitus?

Täytyy nyt ehkä hieman nolohkona tunnustaa, että kuulin ensi kertaa tästä Fisusta BigBrother kolkissa. Tyypit puhui Fisusta ja minä nolo ja kahjo ämmä luulin, että BB3:n kisaajat ovat vain jotenkin näreissään BB2 Ollille, joka oli inhoittava tyttöystävälleen, jota kutsutaan Kalaksi.. Ja että kun BB3 tyypit uhosivat, että kisan jälkeen ne vetää Fisua, niin mähän luulin että ne vetää niinku kostoks Fisua viikseen.

Lähdin metroasemalle autolla, josta tulikin mieleeni eilinen autohumppa- tai oikeammin jopa -sottiisi. Automme on saanut osuman jostain matalalla sijaitsevasta järeästä esineestä, kuten kivestä, betoniporsaasta, makaavasta hirvestä tai todella matalasta matalalattiaraitiovaunusta.

Mulla nyt on aina ollut aika mutkaton suhtautuminen autonpelteihin, olkootkin että niiden korjauskustannukset ovat usein samaa luokkaa kuin veisi Englannin hovin kruununjalokivet Tillanderille tuunattaviksi.. tosin en tiedä mitä kruununjalokivien tuunaus maksaa, mutta oletan että paljon.

Minusta on siis tärkeintä että ihmiset säilyvät lommoitta. Pelti on peltiä ja piste ja aamen. Mutta Elma-setä.. huoh. Hän piti sellaisen mukavan pikku yksinpuhelusaarnan ja motkotuksen ja kitinän..koskien autonpeltien sielunelämää.

Todensanoakseni, on minustakin kyllä perin outoa, jos kukaan ei ole huomannut että on törmännyt esim. erittäin matalaan matalalattiaratikkaan, oli se klommo siellä pelkääjän puolen takaovessa sen verran massiivinen. Enemmän siis kuin pellin klommo, mua ärsyttää se etteikö tuota nyt muka kukaan uskalla tunnustaa. En mä ainakaan "syyllistä" purematta nielisi. Vahinkoja sattuu, mutta salailusta en diggaile. Mrh.

Siinä minä sitten klommoautosta metroon menin ja kylläpäs taas nauratti. Samassa loosissa kanssani istui kaksi mamsellia. Kummatkin olivat pukeutuneet turkisreunuksisiin nahkatakkeihin. Toinen sanoi että "viikon päästä voikin vaihtaa kevättakkiin". Siis mitä vit...

Ehkä sen tädin mielestä sen näädänraatotakki oli niin äly hieno, että se on oikein kalenterin mukaan suunnitellut sen juhlallisen talviteloille asettamisen..

Muistan tosin, että kun olin lapsi, niin tennarit sai laittaa joskus vappuna jalkaan. Tosin, mä asuin lapsena Lapissa, ja siellä talvi jatkui pidempään. Mutta täällä.. mun puolesta mun kakarat saa pitää tennareita vaikka läpi talven, jos sää sallii. Ja nyt menevänä talvena tennarikelit oli melkein koko ajan.

Tennareista tulikin jouhevasti mieleeni, että Hilman (kuvassa) (ja toi Koffin laatikko on sama kuin jossain aiemmassa kuvassa täällä, ettette nyt ihan kaliasiepoksi Hilmaa luule... )

Kuva%20564.jpg

Niin siis. Hilman masuun on mennyt masuasukkeja vahingossa! Hilmasta tulee äityli!

Isukkiliini, eli siittäjä on tässä:

Kuva%20481.jpg

Aika nk. kreivin aikaa pääs Unto tekemään temput terävät. Siltä vietiin maanantaina miehuus, eli pallit veks, eli latinaksi hänelle tehtiin kastraatio.

Jos joku halajaa pikku masuasukkeja, niin hihkaiskaa. Tässä kohden iso kettutyt.. täti minussa heristää sormea ja muistuttaa kuitenkin, että yhtäkään lemmikkiä ei saa ottaa vain sen takia, että "voikun se on söpö".

Nää tulevat vanhemmat ovat kyllä aika epeleitä. Ne oppi sisäsiisteiksi noin päivässä. Ja ne tottelevat käskyjä vähän niinkuin koirat.

Laitetaan nyt yks Olavikin tähän. (kaikki kuvat Iidan ottamia)

Kuva%20313.jpg

Nyt klemmarit kutsuvat minua taas ihan seireeneinä. Moi ja kivaa keskiviikkoa kaikille!