Nyt mä hei ihan oikeesti kilahdan. Mulle tuli nyt oikein tRaumojen raumat, kokonaiset Rauman pitsiviikot!

Aina ah niin auvoisa siippani, joka vielä aamulla höperteli muka huolestuneena flunssani perään soitti äsken että "Nesu ja Pippeli tulee meille sit tänään yöks".

Miten se voi, miten se saattaa, miten se kehtaa?!?! Minulla ei ole ilo tuntea näitä kummallisen nimisiä kavereitaan entuudestaan. Meillä yöpyy yleensä kaks vakkaria muunpaikkakuntalaista, mutta ne saa täällä olla koska ne on myös mun kavereita, perhetuttuja, kivoja ja silleen.

Mutta että oikein herra Pippeli?! Voin kertoa, että hädintuskin kehtaan näyttäytyä perheeni silmissä, saati sitten joidenkin vieraiden rokkiroudareitten! Tukkani on mallia päähän työstynyt kypärä, hampaideni pinnalla velloo epämääräinen kasauma ektoplasmaa, haisen varmaan oikein mukavalle, onneksi en sitä itse vaan haista. Minä en jaksa nähdä piiruakaan vaivaa sen eteen, että miltä minä tai kotini tänään näyttää!

Mutta silti joku turhamainen leidi-elma kuiskii jossain takanurkassa että "haluatko näyttää aropirulta itse Pippelin silmissä"?

Tietenkin nyt sopii ihmetellä, että miksen vaan yksinkertaisesti ilmoita siipalleni että Pippeli voi mun puolesta työntyä vaikka pimppiin tai peppuun, mutta tätä residenssiä hänen ei tarvi läsnäolollaan täyttää. Mutta minkäs teet- täällä minä taas raivoan silmät ja sormet täyteen, enkä tee mitään ilmaistaakseni siipalleni kuinka vittuuntunut olen tästä majatalon emännän roolistani.

Kyllähän se kuuli mun äänestäni, että olin ihan raivokuoleman partaalla, mutta toisaalta sitten taas olen niin ärsyttävän maanläheinen ja tajuan sen, että jos meillä kerta on sijaa majatalossa, niin ennemmin tänne kaikki elimet ja ulokkeet kuin kalliiseen hotelliin.

Mut silti hei. Hitsinpimpulat, jumpulat ja muut tsydeemit. Perkkele. Miehet on tyhmiä! Kaikki miehet!