Hmm, kummallista. Elmaniaalisen kalenterin mukaan nyt on siis tiistai, jolloin olen aina enemmän kuollut kuin elossa- noin kuvainnollisesti tokikin.

Perjantaisin olen myös työpäivän jälkeen kohtuullisen väsynyt, ja nythän kuitenkin on perjantai.

Mutta tänään olen suorastaan purskunut energiaa. Töiden jälkeen hain muutaman lapsen ja ajoin mummolle kahville. Oli nääs perinteisten mummon stipendien jakojen vuoro koko kouluvuoden uurastaneille.

Mummolta kauppaan, kaupasta kotiin, kotona tein ruokaa ja pihan siivous. Ja kaikkee muutakin toiminnallista ja hyödyllistä sohvaperunoinnin sijasta.

Naapurimme remontoivat etupihaansa, sitä sellaista ei käyttöaluetta, mikä jää kahden sisäänkäyntiportaikon väliin. Jumalaut että oon kade. Tulee ihan äly hieno tiilimurskineen ja sen päällä kasvavine maata pitkin leviävine kasveineen, yms. Tuo meidän etupiha on edellisten asukkaiden jäljiltä, ja suoraan sanottuna mallia viidakkopöheikköankeikkokamaluus.

Jos osaisin, alkaisin heti huomenna tekemään mittavia maansiirtotöitä, siirtäisin puskia ja tekisin kaikkia hienoja kiviasetelmia ja kaikkea! Mut mulla on puutarhanhoitopeukalo ihan keskellä kämmentä, ja sekin vaan yhdellä rämmäleisellä jänteellä kiinni. Toisessa kädessä kasvaa keskellä kämmentä sitten se nördepeukalo. Nykyisin on niin vaikea saada hyviä peukaloita!

Huomenna on kukonlaulun aikaan herätys, kun pitää yrittää saada kuopuksen luonnonkiharat jotenkin mojovasti. Luonnontilassa ne näyttää sellaisesta rastan ja nauhapastan sekoitukselta. Sit onkin ne ylppärit, enkä mä tiedä yhtään mitä laitan päälle, mutta vaatteet nyt kuitenkin, niin mä oon suunnitellut.

Miestä ei kohta taas täällä näy- huomenna on se mm. työpaikkani (+muita tahoja) järkkäämä kesäkumikonsertti Kaisaniemessä, sitten onkin jo ne jotkut rumat karvaiset miehet huutamassa jossain, se joku Mötley Crue, vai miten lie kirjoitetaan ja sellasta. Mutta ei se mitään, voisin vaikka salaa maalata jonkun seinän sillä välin punaiseksi kostoksi.

Nyt hitsi, ei nukuta sitten niin yhtään.  Alan vaikka maalaamaan kattoa korjauslakalla tai tekemään korjausnauhasta boordinauhoja olkkariin tai teen klemmareista kesäisen himmelin tai jotain.