Kehuinko aiemmin olevani filosofisella tuulella? No näköjään se tässä kohtaa tarkoittaa egosentristä minä-minä-minä-minäpäs- eikun minäkin- muumia. Nippelitieto-osio ei riitä, haluan että tiedätte minusta vieläkin enemmän;)

13 asiaa joista pidän

  • aviopuolisko (melkein 30 v. yhteisoloa- ja eloa takana)
  • poika
  • tytär
  • tytär
  • tytär
  • lemmikkielukat
  • koti
  • kevät
  • kesä
  • syksy
  • talvi
  • ystävät, kaverit, bloggaajat, salarakkaat, kylänmiehet ja kylähullut 
  • puuhastelu ja kaikenlainen nysväily

12 elokuvaa

  • Saksikäsi Edward
  • E.T.
  • Leijonakuningas
  • Spinal Tap
  • Gilbert Grape (Leonardo näyttelee ihmeen hyvin kehitysvammaisen roolin, Johnny Depp on ihku)
  • Battle Royale (japanialainen kauhuelokuva)
  • American Graffiti (Svengijengi -62) (liittyy miehen ja minun esihistoriaan- kunnon 50-luvun rokkimeininkiä)
  • Calamari Union (Kalliosta Eiraan on tosiaankin pitkä matka)
  • Pidä huivista kiinni, Tatjaana (joku tässä vaan kolahti)
  • Menolippu Mombasaan (leffana ei mikään huippu, mutta kaveria ei jätetä meiniki liikutti minut kyyneliin saakka)
  • Ihmeperhe (arvostan niitä ominaisuuksia, mitä esim. tämän perheen äidillä on;))
  • Kala nimeltä Wanda

Sofistikoitunut maku mulla, eikö?

11 esikuvaa tai idolia

  • Helena Ranta (se oikeushammaslääkäri, joka on johtanut mm. Thaimaassa ruumiintunnistusryhmää)
  • Salli Saari (kriisipsykologi, pitänyt useita luentoja täällä työpaikalla. Paikalla aina kun tapahtuu jotain hirveää)
  • Ilkka Tulikoura (ortopedi, kasannut minut läjään joskus)
  • Henri Dunant (perusti Punaisen Ristin)
  • Pekka Pitkänen (bilsanopettajani Krunikan koulusta- opetti minulle, että jos avaan suuni, pysyy peppureikäni kiinni, mutta jos pidän suuni kiinni, alan pieremään- tämä oli hänen näkemyksensä puheliaisuudestani)
  • Veikko Hursti (miten se jaksoi? ei voi ku ihailla)
  • Mun äiti (miten se jaksoi?;))
  • Sun äitis (tarviiko tätä edes perustella? lämminhenkinen, kannustava, järkevä, huumorintajuinen... just niinkuin kaikkien äitien pitäisikin)
  • Salarakkaani kollektiivisesti
  • Sellaiset ihmiset, joita sairaus jäytää ja silti jaksavat sisukkaasti

10 fyysistä asiaa itsestäni

  • yksi taannoin murtunut varpaani jäi paksukaiseksi
  • ranteeni on kroonisesti mäsä, mutta tällä hetkellä on suvantovaihe menossa
  • polveni on varmasti universumin rumimmat
  • toinen tissini on hieman isompi kuin toinen (ei sitä kyllä huomaa, mutta kunhan nyt sanoin)
  • korvakäytäväni kutiavat usein (kuulemma merkki allergiasta tai liiallisesta pesemisestä)
  • minulle kasvaa kesäisin pisamia naamaan
  • minulla oli pienenä luonnonkiharat hiukset, nyt ne on sellaset taipuvaiset
  • mulla on nysäkynnet (pianonsoiton opettaja leikkasi ne väkivalloin pienenä ollessani nysiksi, ja se tapa jäi)
  • korvissani on yht. neljä reikää korviksille, yksiäkään en käytä
  • mulla on yksi hymykuoppa

9 hyvää ystävää tai muuta kaveria

  • perhe (ne on myös mun ystäviä ja muita kavereita)
  • Kiva-Taina
  • Merja
  • Susa
  • Hannele
  • Titi
  • Aki
  • Jukka
  • Kari  (kukaan em. ei käsittääkseni bloggaa)

8 suosikkijuomaa tai ruokaa

  • melkein kaikki miehen tekemät ruuat
  • pepsimax
  • kahvi
  • vesi
  • kalja (silloin kun)
  • pasta
  • patonki
  • itse tehdyt karjalanpiirakat

7 ihmistä jota haluaisin suudella (tai ainakin pussata)

  • puolisko (suutelointia)
  • lapset (pussailua)
  • Kuulis (kielareita tietenkin!;))
  • Kaura (en kerro;))
  • Ammu (en kerro;))
  • Seppo Taalasmaa (salkkareitten talkkaria voisin pussata ihan vaan huvikseni)
  • Pepe Willberi (pusu rokonarvettomaan kohtaan ihoa kiitokseksi lukuisista inspiraatioista vähän kaikkeen)

6 asiaa jotka ärsyttävät minua

  • törtöt liikenteessä (kaaharit, hiturit, etuilijat, rattijuopot...)
  • lasten laiminlyönti
  • eläinten laiminlyönti
  • sekasortoisuus
  • epäoikeudenmukaisuus
  • valehtelu

5 asiaa joita kosketan joka päivä

  • vessapaperi
  • vesihana
  • kahvinkeitin
  • ovenkahva
  • kissa

4 telkkarisarjaa joita katson

  • Tehari
  • Selviytyjät
  • Simpsonit
  • Big Brother (silloin kun se tulee)

3 rytkyä jotka puen päälleni jokapäivä

  • tissiliivit
  • kalsarit
  • t-paita

2 julkkista, joihin olen joskus ihastunut

  • Pepe Willberi (tietenkin!)
  • Cisse Häkkinen

1 asia, jonka haluat kaikkien tietävän minusta

  • Kaunista on, kun oot alaston

Kiitos ja anteeks.