Varmaan noin ensimmäistä kertaa koko Elmaniaalisen historian aikana minulla on tunne, että mä en selviä tulevasta viikosta.

Minun perustylsään ja tavalliseen elämään on nyt tyrkyllä ihan liikaa suorituksia, ajattelemista, muistamista, vääntämistä, säätämistä, järjestelyä ja olen pelkästä em. mainittujen asioiden ajattelusta ihan pyörryksissä.

Kuopus lähtee tiistaina leirikouluun, vaikka mitä pitäisi senkin osalta tehdä. Kuten repiä jostain sopivat kumisaappaat. Minä en neljän päivän takia ala kyllä mitään kumppareita ostamaan, kun jäävät muuten käyttämättä. Leirikoulu maksoi muutenkin ihan mahottomasti, vielä jotain kumisaappaita... pah.

Mies lähtee keskiviikkona Ouluun, minä lähden perjantaina iltapäivällä Poriin. Kuopus palaa perjantaina leirikoulusta, minä sunnuntaina Porista ja mies maanantaina Oulusta. Tässäkin on sellainen yhtälö, jota väännän ja käännän ja pohdin. Pärjääkö lapset täällä viikonlopun ilman vanhuksia?

Minulla on kiva esikoinen, joka on jo täysi-ikäinen. Minun silmissäni kuitenkin täys penska vielä.. Toisiks esikoisinkin on jo 17. Vastuullinen ja mukava tyttö, mutta silti! He ovat luvanneet ottaa vastuun kodista, eläimistä ja toisistaan.

Muutenkin lapset ovat koittaneet kuorossa kailottaa minulle, että kyllä me pärjätään, kyllä me osataan, kyllä me ei pyydetä tänne puolta periferiaa kavereita, kylläpä kyllä. Ja kyllähän minä olen halukas näin uskomaankin, mutta silti.

Ensi viikko töissäkin tulee olemaan ihan yhtä muistamisen ja säätämisen paljouden kaaosta. Elämä on hei kamalaa toisinaan.

Jos nyt koittaisi ensinnäkin luottaa siihen, että kyllä lapset pärjää. Perjantaista sunnuntaihin.. Nakitan joitain tuttuja aikuisia takapäivystäjiksi, sellaisiksi jotka voivat rientää paikalle  jos jotain sattuu. Tai joille voi muutenkin soittaa jos joku asia askarruttaa. Ja olen minäkin puhelimella tavoitettavissa miltei kokoajan, jos nyt joku hirvee ikävä vaikka iskee.  Kuopuksen taidan roudata serkkulaan... Äh tätä kelaamista.

Hmm. Oiskohan mulla mitään kivaa raportoitavaa. Hmm hmm hmm. No ainakin se, että ens viikko on reilun viikon päästä ohi !