Kun viimeksi ennen tätä maanantai-arkiaamupäivää istuin tässä koneen äärellä, olin aivan täpinöissäni lähdössä salarouvien tapaamiseen.

Tässä välissä olen viettänyt velton viikonlopun ja tänä aamuna, jo tässä vaiheessa viikkoa, on ainoa kalenteriin merkitty homma hoidettu alta pois.

Olin kuopuksen koululla arviointikeskustelussa ja HOJKS- paperin selvitystilaisuudessa. Vähänkö meinasi aamurähmät mennä väärään silmään minulla, kun tämän kyseisen monisteen (Henkilökohtaisen Opetuksen Järjestämistä Koskeva Suunnitelma)-alkoi ponnekkaasti sanoilla SALAINEN ASIAKIRJA. Uujeah.

Monisteen sisällä oli vielä rastitettava kohdat, että kenelle kaikille paperia saa vilauttaa. Sieltä puuttui kohta "salarouvat" ja "salaraksut", joten latelin rasteja suunnilleen kaikkiin muihin kohtiin paitsi ruutuun "koulukuraattori" en ruksia laittanut.  Katsokaas, kuten Pepe sanoisi, kun kerran keksitään niin aina epäillään. Olin aikoinani vanhemman tyttären vuoksi paljon tekemisissä kuraattorien kanssa ja voi sitä kukkahattujen mäiskettä...

Tyttäreni kuuluu erityisopetuksen piiriin matikan osalta, siksi hänen henkilökohtaisen opetuksen järjestämistä pitää suunnitella tulevaa yläastetta ajatellen. Ihan hyvin meni tapaaminen. Ainahan se äidin mieltä lämmittää, kun lapsesta oli kerrankin jotain hyvääkin sanottavaa, eikä aina vaan kaiveta niitä negatiivisiä puolia esiin, joita minun vanhusvauvallani toki myös on.

Mieskin ilmoittauti äsken jostain Hampurin liepeiltä. Onneksi se on vähän samanlainen kuin minäkin- eli jos kaikki asiat menevät päin ahteria, niin hurtti huumori on aika hyvä selviytymiskeino. Nyt oli tilanne sellainen, että Visa oli haljennut ja Shellin luottokortti lakannut toimimasta ja sällit oli tien päällä yhteensä kokonaiset 12 euroa taskussa:D Kivaa kotimatkaa vaan heille.

Muille tahoille toivotan mukavaa viikonalkua.