Maanantaiaamu ja minä olen kotona! Ah.

Koska suurehkon perheen äitinä olen tottunut kaikenlaisiin perhepakkauksiin ja tukkumääriin tavaraa, niin nytkin taloudellisesti päätin hankkia itselleni toisenkin vaivan. Kaksi vaivaa yhden sairasloman hinnalla. Ah miten edukasta!

Toisessa vaivassa ei ole kyse muusta kuin ohimenevästä vatsan yliaktiviteetista, eikä siitä sitten enempää. Mutta se yhdistettynä hitaaseen jalkaan voi koitua kohtalokkaaksi. Mutta ei siitäkään enempää.

Täällä talo pikkuhiljaa tyhjenee ja olen työtön työnjohtaja. Rippijuhlat lähenee ja oikeasti pitäisi kyllä tehdä yhtä ja toista. Kuten selvittää, vuokrataanko missään pikkulusikoita. Kun meillä oli edelliset isot juhlat, lainasin astiavuokraamosta kahvikaluston. Lusikat kuuluivat mukaan. Nythän mä käytän kaikkia kaapistani löytyviä astiastoja, mutta kun lusikat puuttuu, pelottaa.

Voiskohan sitä käydä naapureilta kysymässä. Lainataanhan sitä aina jos jotain jauhoja ja munia ja leivinpapereitakin naapurista.

Mut, eipä muuta raportoitavaa täältä tällä erää.