Välikausiotsikko

Koska nimike "välikausitakki" on mielestäni ehkä dorkin, enkä edes varmuudella tiedä että mitä se tarkoittaa, niin kompensoin tätä tietämättömyyttäni laittamalla tähän postaukseen välikausiotsikot.

Onko minulla välikausitakki, onko nyt välikausi-niminen vuodenaika?

Tämähän mua nyt alkoikin ihan ankarasti pohdituttamaan. Minä en suostu käyttämään vielä talvitakkia, en! Joku roti senkin kanssa, että talvitakkia käyttäisin puoli vuotta, koska silloin talvikin kestää puoli vuotta. Ei kai talvitakkia voi käyttää kuin talvella kerta? 

Ja jos talvi kestää puolet vuodesta, jää kolmelle muulle vuodenajalle vain puoli vuotta jaettavaksi plus välikaudet päälle. Tulee lyhyt kesä, nyygh. Tietenkin olisi parempi kutsua käyttämääni anorakkia välikausitakiksi, koska anorakista tulee mieleen villekomsi. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta kuitenkin.

Uhmakas Veijo ja parantunut lumisokeus

Vuodatuksen Veksi se eilen äntyröi kuin uhmaikäinen poro konsanaan. En päässyt kommentoimaan enkä vuodattamaan tärkeitä asioita.

Vastaan tässä nyt kollektiivisesti eilisiin kommentteihin viitaten: lumisokeuteni on parantunut, koska nyt havaitsin omassa periferiassanikin lunta. Eilen roimi tiskirätin ja mozzarellaköntsien näköistä sekoitetta taivaalta ja tänä aamuna se oli jäätynyt sellaiseksi jäätyneiden tiskirättien ja mozzarellaköntsien epätasaiseksi jäätiköksi.

Haloo?

En tykkää ollenkaan, jos minulle soitetaan tuntemattomasta numerosta. Vaikka inhoan sanaa haloo puhelimeen vastattaessa, niin jos tuntematon soittaa, niin silloin sen sanon minäkin. Haloon. Kerta minä en tiedä kuka mulle soittaa, niin ei sen soittajankaan tarvi heti ensimmäisellä sekunnilla tietää kuka minä olen.

Teinit!

Eilen illalla puoli kasin aikana kännykkääni tuli puhelu tuntemattomasta numerosta. Vastasin siis tietenkin jotta HALOO. Puhelimessa naisääni: "tuota onko siellä erään pikku-elman äiti puhelimessa?" Johon minä että juu joo.  "Täällä on rehtori se ja se täältä koululta iltaa, nyt on käynyt niin ikävästi että...."

Pikku-elma, se ehkä kaikista eniten teini-ikäinen, oli koulunsa vuotuisissa tanssiaisissa. Ja reksi soitti, ja arvatkaa luulinko tuon rehtorin aloituksen jälkeen vaikka mitä! Luulin. Parissa sekunnissa kävi mielessä haljenneen kallon, murtuneen jalan, vääntyneen käden, teho-osaston, intuboinnin.. vaikka mnikä mahdollisuus, eikä yksikään ollut mitenkään mukava.

Tosi daijua sanoa, mutta olin melkein helpottunut, kun reksi ilmoitti, että pikku-elma on nauttinut alkoholia (mutta "ei hän humalassa ole") ja pitäisi hakea pois vai laitetaanko metroon. Ei laiteta. Lähdin hakemaan ja kuohuksissani eksyin Kulosaareen- koulu sijaitsee siellä. Löysin sitten kuitenkin.

Teinilapseni kaveri oli kaatanut väkisin viiniä tyttöni kurkkuun! No ei. Teinin kaveri oli nk. perseet olalla ja koululla oli tilanne päällä. Siinä rytäkässä oli tyttäreni (plus muutamat muut) tunnustaneet, että "ollaan mekin vähän juotu". Koska opettajakunta ei ollut edes huomannut teinijuoppojen tilaa, ja koska itse tunnustivat tekonsa, ei tästä mitään sanktioita nyt tule, mutta silti. Helvetin typerät teiniksit!

Tytön opettaja ja rehtori sanoivat, että näin käy joka vuosi ysiluokkalaisten kohdalla, ja että ei tästä tarvi enempää puhua, unohdettu jo... Onkohan asia sitten kans näin? Pitäisikö minun tänään soittaa sinne kouluun ja vakuuttaa, että kyllä minun lapsi on ihan täyspäinen ja kiltti ja fiksu ja filmaattinen? Ei kyllä varmaankaan.

Välillä melkein unohdan sen, että olen teini-ikäisten äiti. Niin vähällä tässä kuitenkin on päästy.. En oikein tiedä, miten tähän asiaan pitäisi suhtautua? Keskustelimme asian halki kyllä jo eilen, mutta pitääkö minun nyt jotenkin vielä jatkaa aiheesta? Pitääkö minun rankaista lastani jotenkin? Eilen uhkailin kotiarestilla. Meillä ei ole kukaan koskaan ollut kotiarestissa ja se tuntuu minusta hieman oudolta rankaisulta. Teinit!

Irc- kalleria

Kirjoitin tuon otsikon tahallani väärin, ettei tänne nyt jotkut äm-irkkiä etsivät teinit rynnistä. Nyt on kuulkaa teinikiintiö ihan tapissa muutenkin.

Tämä kyseinen galleria meni pilalle ja vesittyi jo monta vuotta sitten, kun siitä tuli teinipissisten tissivakojen esittelypaikka. Mutta on siellä ihan tavallisia tätejäkin, setiä myös, naisia, miehiä, tyttöjä, poikia.

Jos irkkaan ennestään tuntemattoman henkilön X kanssa, niin uteliaisuudesta käyn taatusti kurkkaamassa, miltä tämän X:n nassu näyttää, jos sellainen kerta näytillä on.

Eilen ehkä pahoitin jonkun mielen, kun sanoin mielipiteeni. En nimittäin ole ikinä oikein ymmärtänyt sitä, että sinne omaan galleriaansa laittaa lastensa kuvia! Siis pelkästään lasten kuvia ja itsestä on sitten ehkä joku suttuinen hämykuva vuodelta nolla niiden kaikkien lapsikuvien joukossa. Eihän ne lapset irkkaa!

Ja muutenkin, kalleria on kaikenlaisten hörhöjen teinikummitusten temmellyskenttä... kantsii oikeasti vähän varoa. Erään tuttavani teini oli laittanut pikkusiskonsa kuvan galleriaansa. Joku sitten photoshoppasi tästä pikkusiskosta pirihuoran kalu suussa (alkuperäisessä kuvassa pikkusisko lauloi mikrofoniin) ja se levisi vaikka minne:/  

Niin, että ei tarkoitukseni ollut ketään loukata. Minähän olen rauhaa rakastava ihminen! Love, peace and understanding!