Kives-aiheinen arvailukisa on päättynyt. Kisan voittaja on... HERKKU! 
Onnea! Palkinnon saatte valita laajoista palkintovalikoimistamme eli vain mielikuvitus on kattona tässä asiassa! Palataan asiaan myöhemmin ja aikaisemminkin. Onnea vielä kerran:)

Asiat on järkätty niinkin fiksusti, että ajokorttisyynäyksen tehneen lääkärin raporteista lähtee osio tai pari suoraan Puolustusvoimille. Miten jouhevaa organisointia! Ja sen tähden tämä kotona ilmoitustaululla virunut kappale ei käynyt kutsunnoissa, koska viralliset ja tarkat paperit olivat paikalla kutsunnoissa valmiina. Koska arvatenkin nämä asiat kiveksiäkin kiinnostavat, niin se sitten niistä tällä erää.

Rakas poikani, jonka ajokortilla (eli inssin suorittamisen todistavalla paperilätyskällä so far) on ikää noin viikko, sai tänään elämänsä ensimmäiset parkkisakot. Jee, siitä se lähtee! En minä jaksa kyllä mitään raivareita moisesta saada. Olen nähkääs itsekin muutaman.. tai sanotaanko nyt että "muutaman" ehtinyt hankkia. Sattuuhan sitä. Pääasia ettei ihmiset vahingoitu. Sanon sen taas.

Kielipoliittisella rintamalla mua ihmetyttää sanonta, johon olen useammassakin paikassa törmännyt.

Miksi vanhempien kotia ja vanhempia kutsutaan nimellä PORUKAT? "Meidän porukat tulee meille" "Me mennään porukoille".. hei siis porukat? Porukathan on sellaisia.. sakkeja! Jengejä! Jossain hulluilla päivillä voi olla hitosti porukkaa, ja taatusti monet on jonkun vanhempiakin, mutta että jos minä lähden anoppilaan tästä (älkää peljästykö- en ole lähdössä), niin meenkö mäkin sitten mieheni porukoille?  Mulla ei oo mitään omia porukoita, kun ne on kuolleet ja porukkalakin on myyty ja poruhan tästä nyt kohta tulee. Porukat?

Muuten kaikki on ihan okei, paitsi että matsasin kuopuksen kanssa. Sen asenne on välillä vaan niin ärsyttävän teinix.