Oon totaalisen kypsynyt hienostorouvailuun tässä jo neljän päivän jälkeen. En tahdo edes ajatella jäljellä olevien päivien määrää, varsinkaan kun en ees tiedä sitä.

Elma-setä on ollut hyvin ymmärtäväinen ja avulias minua kohtaan, mutta tänään hän mielenosoituksellisen marttyrimaisesti (ja jos ette kerro sille niin ehkä myös hivenen akkamaisesti) alkoi hinkkaamaan yläkerran vessaa ja nalkuttamaan peilikaapissa lojuvista tyhjistä naistenjuttukääreistä, näistä siivellisten ja siivettömien imijäkaistaleiden suojamuoveista.
Koska minä oon päättänyt vaan sietää nurkissa haukkuvia pölykoiria ja muutakin kaaosta, niin ei hitto tarvi alkaa moisesta pikkuseikasta nalkuttamaan!

Yritin kyllä imurointia. Se ei onnistu, ei millään. Eikä lakaiseminenkaan, eikä mikään. Teini-elmat ovat patalaiskempia kuin olen tajunnutkaan, mutta huomenna ajattelin vähän karjua niille.

En oo ikinä eläessäni ollut näin toimeton. Ulkoilmakin tuntuu myrkyltä, ja olen paheellisesti harjoittanut tupakoinnin polttoa takassa. Tai en minä nyt ihan siellä takassa ollut, muttei paljoa muutakaan. Kohta varmaan juon viinaakin siellä takassa, ja haudon pankkiryöstöä ja pahistelen muutenkin esimerkiksi kiroilemalla rankasti.

Meillä on täällä sisällä kylmä. Sitten hokattiin että melkein kaikki patterit olivat kiinni. Toivottavasti täällä vähän lämpenee, koska olisi niin mukavaa pukeutua pelkkään kolmioliinaan. Varsinkin kun nyt mulla on vielä hienompi sellainen. Se onkin mun paras kaveri, koska jos roikotan kättä alaspäin, tulee sormista- ei nakit, vaan kabanossit.

Eräs herrasmies (hei hei vaan Dun!) kysyi tai ehdotti, vai liekö vaan sanoi, että voisin antaa lapsieni koristella tämän pirullisen halon mikä käteeni on juntattu.  Oliskin tosi ihanaa (siis en juuri ihanampaa tiedä) jos taiteelliset teinini maalaisivat minulle mukanani kulkevan tilataideteoksen, jossa voisi olla aurinko ja kukkia ja lintuja ja kaikkea... Mutta ei, minkä pirun takia tähänkin piti päälle lätkätä kolkytmetriä neonväristä teippiä?  Vaikka ei mitään halkeamaakaan ole enää? Onko tämä joku lääkintävahtimestareiden yritys piristää potilaita vai mikä. Haluun kukkia enkä mitään teippiä! Olen hippinainen enkä mikään jeesus tahi roudari. Ne on teippimiehiä ne.

Anteeksi nyt kovin negatiivinen yleisvireeni, mutta kun minusta tuntuu ettei koko minua edes enää ole. On vain kärvistelevä elmanraato ja sen käsi. käsikäsikäsi.

Nyt menen takkaan kiroilemaan. Hyvää yötä kaikille!