Eilen olin niin vitjaantunut tähän talveen ja ennenkaikkea pakkaseen, että meinasin heittää telkkarin ikkunasta ulos kun joku Maikkarin uutisankkuri leperteli Mette-pahan ilman linnulle jostain "on ollut niin ihana talvipäivä että onhan huomennakin pouta ja plaa plaa". Tosi ihana. Lunta satoi pitkittäin ja poikittain, autot luikastelivat ja pakkasta oli enemmän kuin enemmän. Kiitti vitusti, sanoi Tommitaaperman. Ja mä.

Missähän kännissä tai pirissä ne tiedemiehet muuten ovat jotain kasvihuoneilmiötä ja ilmaston lämpenemistä ennustaneet? Kysyn vaan!

Ja ei täällä mistään tipunuhasta ole pelkoa, kun ensinnäkin eihän kukaan järkevä lintu tänne helvetin napajäätiköle halua tulla, ja jos tuleekin niin jäätyvät matkalla tai viimeistään täällä, polot. Eiköhän pakastaminen tehoa ja tuhoa kaikki lintunuha-virukset täältä hyisestä periferiasta.

Ikinä ennen koskaan milloinkaan talvi ei ole syönyt minua niinkuin nyt. Tää on ihan persiistä. Tulis jo helle ja hiki! Talven turmiollisesta vaikutuksesta ihmismieleen kertonee sekin, että _mun ei tee mieli lähteä sorvaamosta kotiin_!! Siis daaaa.

Mutta ei kai se auta kun alkaa pukemaan alus-, päällis-, väli-, ja keskikerrosvaatteita päälle ja punkeroida itsensä tonne hyhmään.

Saan kohta häkämyrkytyksenkin kaupan päälle. Joku sorvaaja kaasutteli kylmän kangistamaa kotteroaan takapihalla ja nyt ne kaikki pakokaasut on täällä mun sorvaamossa.

Aion valittaa pakkasista niin kauan kun niitä riittää. Ja olla sen lisäksi pahalla tuulella. Samasta syystä.