Maanantain ihanuutta teille!

Henkilökohtaisesti en tajua, miksi tätä päivää pitäisi inhota. Maanantait on paljon kivempia päiviä, kun esmes tiistait! Sitäpaitsi, maanantaisin voi lopettaa vihoittelut, joita on harjoittanut viikonloppuna. Niinkuin minä kotona sille sedälle, joka oli inhoittavan ilkee mulle perjantaina.

Enkä voi ainakaan tänä maanantaina edes valittaa nälkäisyyttä ja syödä sorvaamon lounastamossa hulluna. Minua niin veetutti E-setä koko viikonlopun, että kompensoin ällötystäni syömällä noin oman henkilökohtaisen ennätykseni ja se ei kuulkaa ole vähän se. Se on paljon.

Kevätkin meinaa tulla ihan väkisin. Loistavuutta, sekä kirjaimellisesti että kuvainnollisesti.

Josta tulikin mieleen se täällä blogeissa kiertänyt "omituiset mutta sitäkin kummallisemmat roinani"- meemi, johon olen luvannut osallistua sitten kun kamera on kotona. No nyt on kaksikin kameraa kotona, mutta vetkutan osallistumista noin ehkä pari vuotta, niin sitten kukaan ei moista meemiä enää kaipaakkaan! Vähänks oveluutta.

Mutta kuulkaa! On minulla omituisia kapistuksia muuallakin kuin kotona. Eli täällä sorvaamossa. Tosiasiahan on se, että minulla on tässä joskus muutto edessä. En siis tiedä koska, ja tämän talon sisäisen viestinnän jouhevuuden tuntien, olen viimeinen joka siitä saakaan tietää. Kuulen siitä luultavasti sitten, kun muutto olisi ollut eilen, ja joudun ottamaan sorvini ja jalkaisin muuttamaan.

Minulla on täällä kymmeniä tyhjiä Frezza-mokkapulloja muistona eräästä hikisestä heinäkuusta, kun muut lomailivat ja minä join kyseistä mokkaa työkaverini kanssa villisti. Lisäksi minulla on iso pullo täynnä värikkäitä palloja, eli rei'ittäjän säiliöstä tyhjennettyjä lävistejäämiä. Tyttäreni maalaama kivi, paperisuikaleilla päällystettyjä laatikoita, korjauslakalla maalattu puulaatikko (on se kiireitä joskus pidellyt..) ja niin eespäin.

Nyt pitäisi tehdä vaikea päätös, että muuttaako kyseiset roinat muassani uuteen toimipisteeseen, vai lentääkö ne armotta roskikseen vai jätänkö ne perinnöksi tämän huoneen uudelle omistajalle sitten vai...

Mutta koska aion olla tänään ahkera, niin menen tuonne nyt järkkäämään klemmareita. Hyvää viikonalkua kaikille:)