Heipä hei!

Nyt on maailman, tai ainakin Suomen.. no okei Helsingin.. äh, tarkennetaan, Vuosaaren.. niin siis Rastilan kirjat aivan sekaisin!

Rankan viikon jälkeen heräsin tänään virkkuna kuin käki kello 6.20! Vaikka työviikkoni oli vain kaksipäiväinen, niin voin kertoa teille, ettei tapaturmavammojen kanssa kotona könkkäilykään miten kovin kepeää ja riehakasta ole. Tästä siis tämä rankkuushomma.

Koska uni-masa oli minusta eron ottanut, niin nousin sitten ylös, mitä sitä turhia piehtaroimaan ja itseään väkisinmakaamaan.

Vähän yli seitsemän olin tehnyt sen, mikä minun on pitänyt tehdä jo kauan. Minulla on viha-rakkaussuhde Lundian hyllyihin. Niitä on kaikkialla, niitä on paljon. Mutta kauhea ympäristökatastofi! Olen joskus itse ruuvannut olkkarin Lundiaan tukiraudat taakse, ja tietenkin ihan vinoon ja päin hemmettiä. Nyt aikojen saatossa löysät ja vinot ruuvit ovat alkaneet antaa myöten, ja hylly on ollut niin vinksalllaan, että yksikin kissan riehuminen hyllykössä olisi luultavasti kaatanut koko höskän.

Tyhjensin 8 metriä kirjoja (näin olin laskevinani) ja kun Elma-setä heräsi (ennen kahdeksaa, mikä hitto meitä oikein vaivaa?) hän ruuvasi tukiraudat uuteen uskoon, ja nyt on uusi uljas hylly mulla! Pitäisi vielä se täyttääkin kokonaan.
Olen noiden Lundioiden kanssa tehnyt kaikki mahdolliset muuntomahdollisuudet varmaan mitä on, ja nyt tiedän mitä teen kun olen rikas. Ostan niihin lasiovet! Juhlaa! Niitä pitää vaan ostaa niin julmetusti, koska sitä hyllyä on koko olkkari täynnä. Tämä vinksahtanut osa oli vain yksi kulmasysteemipalahommajuttu. Tuskin koskaan olen niin rikas siis.

Setä lähti rautakauppaan ostamaan takkalaastia. Menee savut naapurin mummolle koska huono laasti. Kaikkea sitä.

Mutta nyt raksa-elma poistuu tästä ja menee tonne. Kivaa lauantaita kaikille :)